Journal: | Revista centroamericana de administración pública |
Database: | CLASE |
System number: | 000483030 |
ISSN: | 1409-0937 |
Authors: | Hernández Ruiz, Luz Stella1 |
Institutions: | 1Instituto Colombiano de Bienestar Familiar, Bogotá. Colombia |
Year: | 2018 |
Season: | Jul-Dic |
Number: | 75 |
Pages: | 123-133 |
Country: | Costa Rica |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Los líderes deben responder por desafíos personales, institucionales, la gestión, plantear una visión trascendental e innovadora, asumir riesgos generados en su quehacer. Esto demanda modelos y herramientas practicas pensadas en el rol estratégico donde se genere esquemas de trabajo e información gerencial confiable, oportuna y alineada desde una misma base conceptual que facilite el seguimiento y garantice que las cosas se hagan. Se propone el “MODELO DE LIDERAZGO ESTRATÉGICO INTEGRAL” que está estructurado en tres componentes y nueve elementos, permitiendo a partir de su ejecución, revolucionar, innovar y llevar a la vanguardia el liderazgo institucional con calidad de vida integral |
English abstract | Nowadays, leaders must be accountable for personal, insti-tutional, and management challenges as well as to impose a transcendental and innovative vision and take risks generated in their work. This requires models and practical tools designed for their strategic role, where reliable and trustworthy working and information schemes, aligned within the same concep-tual base facilitate monitoring and guarantees that things get done. Faced with these challenges, the “INTEGRAL STRATEGIC LEADERSHIP MODEL” is presented, structured in three compo-nents and nine elements that allow, from its execution, to re-volutionize, innovate and bring to the forefront the institutional leadership with an integral quality of life |
Disciplines: | Ciencia política, Administración y contaduría |
Keyword: | Gobierno, Gestión institucional, Liderazgo, Instituciones, Administración de instituciones |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |