Tecnociencia, su impacto en el aprendizaje abierto



Document title: Tecnociencia, su impacto en el aprendizaje abierto
Journal: Opuntia brava
Database:
System number: 000564327
ISSN: 2222-081X
Authors: 1
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Institutions: 1Profesor Universidad Técnica de Babahoyo. Ecuador.,
Year:
Volumen: 11
Number: 2
Pages: 401-409
Country: Cuba
Language: Español
English abstract Learning depends on the person - environment relationship, therefore, man from his birth begins to appropriate that reality in a continuous process of learning, appropriation that occurs through knowledge. If we realize the man from birth is required a guide, address or any other factor that interprets their needs and in correspondence act to satisfy it. The teaching is developed so that the student learns, is subordinated to learning and there is a determination to achieve it. Carlos Álvarez de Zayas, expressed in his book Pedagogy as Science, that learning is the activity that develops the student to learn, to assimilate the subject of study, on the other hand the teaching concerns the activity that the teacher executes, however, The traditional teacher makes the student become an object of the teaching process by not allowing it to be inserted into the process as a subject of their own learning. In Ecuador there are areas where literacy has not yet been achieved for all its population in the use of information technology. (Data obtained from a study conducted, Diario El Comercio on August 17, 2014). This situation worries the community, so, in coordination with the computer career at the Technical University of Babahoyo, agreements are established to develop training in office automation and internet aimed at children, adolescents and adults, through the activity of links with the community.
Spanish abstract El aprendizaje depende de la relación persona - entorno, por tanto, el hombre desde su nacimiento comienza a apropiarse de esa realidad en un continuo proceso de aprendizaje, apropiación que se produce a través del conocimiento. Si nos percatamos el hombre desde que nace requiere de una guía, dirección o de cualquier otro factor que interprete sus necesidades y en correspondencia actúe para poder satisfacerla. La enseñanza se desarrolla para que el alumno aprenda, se subordina al aprendizaje y exista una determinación para alcanzarlo. Carlos Álvarez de Zayas, expresa en su libro Pedagogía como Ciencia, que el aprendizaje es la actividad que desarrolla el estudiante para aprender, para asimilar la materia de estudio, por su parte la enseñanza concierne a la actividad que ejecuta el profesor, sin embargo, el docente tradicional hace que el estudiante se convierta en un objeto del proceso de enseñanza por lo que no permite que este se inserte en el proceso como sujeto de su propio aprendizaje. En Ecuador existen zonas donde aún no se ha logrado alfabetizar a toda su población en el uso de la informática. (Datos obtenidos de un estudio realizado, Diario El Comercio el 17 de agosto del 2014). Esta situación preocupa a la comunidad, por lo que, en coordinación con la carrera de computación de la Universidad Técnica de Babahoyo[1], se establecen acuerdos para que se desarrolle una capacitación en ofimática e internet dirigidos a los niños, niñas, adolescentes y adultos, mediante la actividad de vínculos con la comunidad.
Keyword: Tecnociencia, aprendizaje abierto, impacto.
Keyword: Technoscience, open learning, impact.
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