Journal: | Opuntia brava |
Database: | |
System number: | 000565046 |
ISSN: | 2222-081X |
Authors: | Blaschke Guillén, Gisella1 Gómez Alcívar, Victoria Josefina1 Henríquez Carrera, Elsa Griselda1 |
Institutions: | 1Máster. Universidad Técnica de Babahoyo. Ecuador., |
Year: | 2019 |
Volumen: | 11 |
Pages: | 406-424 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
English abstract | The Technical University of Babahoyo, committed to social development and the training of professionals with academic excellence, welcomes the responsibility of linking students who attend their last semesters and pre-professional practices of the Basic Education career, redesigns, the objective of these activities It is to contribute to society through the lines of action of the Plan for Good Living, responding to the integral formation of early childhood, through agreements with NGOs, such as the one signed with the Autonomous Decentralized Government of Babahoyo. The students of the Basic Education Career, in compliance with the pre-professional practices, carried out workshops based on educational guides to stimulate children through playful methodologies. The work also allowed the integration of learning processes learned from parents of different communities through activities aimed at academic reinforcement through recreational activities. At the end of the process of linking and pre-professional practices, students obtained disciplinary, didactic and pedagogical knowledge that allowed the development of generic and professional skills with a social impact. |
Spanish abstract | La Universidad Técnica de Babahoyo, comprometida con el desarrollo social y la formación de profesionales con excelencia académica, acoge con responsabilidad vincular a los estudiantes que cursan sus últimos semestres y practicas pre profesionales de la carrera de Educación Básica, rediseña, el objetivo de estas actividades es aportar a la sociedad mediante líneas de acción del Plan para el Buen Vivir, respondiendo a la formación integral de la primera infancia, mediante convenios con ONGs, como el firmado con el Gobierno Autónomo Descentralizado de Babahoyo. Los estudiantes de la Carrera de Educación Básica, en cumplimiento de las prácticas pre-profesionales ejecutaron talleres basados en guías didácticas para estimular a los niños a través de metodologías lúdicas. El trabajo permitió también la integración de los procesos de enseñanza aprendizas de los padres de familia de diferentes comunidades mediante actividades encaminadas hacia el refuerzo académico mediante actividades lúdicas. Al término del proceso de vinculación y las prácticas pre-profesionales los estudiantes obtuvieron conocimientos disciplinarios, didácticos y pedagógicos que permitieron el desarrollo de competencias genéricas y profesionales con un impacto social. |
Keyword: | Prácticas de vinculación, prácticas pre-profesionales, competencias docentes. |
Keyword: | Linking practices, pre-professional practices, teaching skills. |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |