La calidad en el servicio al cliente: factor de éxito de las empresas



Document title: La calidad en el servicio al cliente: factor de éxito de las empresas
Journal: Opuntia brava
Database:
System number: 000564403
ISSN: 2222-081X
Authors: 1
1
2
Institutions: 1MAE Docente de la Universidad Técnica Babahoyo. Ecuador.,
2MCA Docente de la Universidad Técnica Babahoyo. Docente de la Universidad Laica Vicente Rocafuerte. Ecuador.,
Year:
Volumen: 11
Number: 4
Pages: 268-278
Country: Cuba
Language: Español
English abstract This article has as main objective to analyze customer service, as a factor of business success. The changes that have been taking place worldwide for some time, such as the globalization of the economy, the trend towards increased competition by companies and the search for organizational excellence, have not left aside training and more specifically to the education offered at universities. In the future, these trends will accentuate and set up new focus of attention based on customer service. Keywords: Service, customer, attention, quality, company. The customer service, at present, is of great importance due to the direction that the market has given to the commercialization of the services and the importance that said service has as an important element in the differentiation of the companies, that is, the service The customer becomes the basis of the survival of organizations in the market due to competition and the existence of increasingly better informed customers, these are two key factors that contribute to this awareness.
Spanish abstract Este artículo tiene como objetivo principal analizar el servicio al cliente, como factor de éxito de las empresas. Los cambios que se están produciendo a nivel mundial desde hace algún tiempo, tales como la globalización de la economía, la tendencia hacia el incremento de la competencia por parte de las empresas y la búsqueda de la excelencia organizativa, no han dejado al margen a la formación y más en concreto a la educación ofrecida en las universidades. En el futuro, estas tendencias se acentuarán y configurarán nuevos focos de atención en base al servicio al cliente. El servicio al cliente, en la actualidad, es de gran importancia debido a la dirección que el mercado ha dado a la comercialización de los servicios y la trascendencia que dicho servicio tiene como elemento importante en la diferenciación de las empresas, es decir, el servicio al cliente se convierte en la base de la supervivencia de las organizaciones en el mercado debido a la competencia y la existencia de clientes cada vez mejor informados, estos son dos factores claves que contribuyen a esta concientización.
Keyword: Servicio, cliente, atención, calidad, empresa
Keyword: Service, customer, attention, quality, company
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