How Mexican Principals Deal with Teacher Underperformance: A Study of How Public Middle School Principals in Mexico City Manage Underperforming Teachers



Document title: How Mexican Principals Deal with Teacher Underperformance: A Study of How Public Middle School Principals in Mexico City Manage Underperforming Teachers
Journal: Mexican law review
Database: CLASE
System number: 000430466
Authors: 1
Institutions: 1Instituto Tecnológico Autónomo de México, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 5
Number: 2
Pages: 373-398
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Con base en 38 entrevistas realizadas con directores de secundarias públicas localizadas en el Distrito Federal, este estudio analiza los criterios y métodos empleados por estos funcionarios para identificar a los docentes de bajo rendimiento, y cómo éstos usan sus facultades discrecionales para lidiar con estos casos. Se proponen varias medidas que pueden ser implementadas por las autoridades educativas para mejorar el tratamiento de estos asuntos. Entre las medidas propuestas destaca el mejorar la preparación del director para ejercer el cargo y los mecanismos usados para evaluar el desempeño del docente en el salón de clases
English abstract This study, based on thirty-eight interviews of principals from public middle schools in Mexico City, analyzes the criteria and methods used by these school officials to identify underperforming teachers, as well as how they wield discretionary authority. The study also proposes several measures that can be implemented by educational authorities to improve how these cases are handled. These measures include improving both principals' training and the mechanisms used to evaluate teacher performance in the classroom
Disciplines: Educación
Keyword: Planeación y políticas educativas,
México,
Sistema educativo,
Educación media superior,
Profesores,
Rendimiento escolar,
Calidad de la enseñanza,
Directores de escuela,
Bajo rendimiento,
Administración escolar,
Educación pública
Full text: Texto completo (Ver HTML)