Competencia definicional de los escolares costarricenses



Document title: Competencia definicional de los escolares costarricenses
Journal: Káñina
Database: CLASE
System number: 000403458
ISSN: 0378-0473
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Costa Rica, Escuela de Formación Docente, San José. Costa Rica
Year:
Volumen: 38
Number: 3
Pages: 127-152
Country: Costa Rica
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El presente artículo presenta dos aspectos de entre los principales resultados del proyecto de investigación “Competencia definicional del escolar costarricense”, inscrito en el Instituto de Investigaciones Lingüísticas; se estudian 2.160 definiciones infantiles, producidas por niños de primero a sexto grado escolar, a partir de los parámetros de análisis: a) contenido idiosincrásico frente a contenido convencional y b) autonomía contextual y situacional del significado
English abstract This article presents two aspects of the major outcomes of the research project " Definitional competence in the Costa Rican school students" inscribed in the Linguistic Research Institute are studied from the analysis parameters in 2.160 children definitions produced by children from first through sixth grade: a) content versus conventional idiosyncratic content and b) contextual and situational meaning autonomy
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Keyword: Educación básica,
Sociolingüística,
Idiosincrasia,
Significados,
Lexicografía,
Definiciones,
Niños,
Costa Rica
Full text: Texto completo (Ver HTML)