Journal: | Isonomía |
Database: | CLASE |
System number: | 000285912 |
ISSN: | 1405-0218 |
Authors: | Jiménez de la Garma, Pedro1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2008 |
Season: | Abr |
Number: | 28 |
Pages: | 109-134 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, teórico |
Spanish abstract | John Rawls presenta su idea de razón pública ligada a las discusiones de sociedades plurales. Este ensayo apela entonces, no solamente a la noción de razón pública de Rawls, sino a su posible utilidad para comprender y articular nuestras discusiones públicas. La primera parte de este ensayo (I), es una breve exposición de algunos elementos esenciales de la razón pública en Rawls. Mientras que la segunda parte (II), esboza una posible aplicación de sus ideas en torno a la disputas sobre la legitimidad del apoyo público a una educación religiosa |
English abstract | John Rawls presents his notion of Public Reason related to public discussions in plural societies. This paper appeals then, not only to Rawls' notion of Public Reason, but also to its possible utility in understanding and articulating our public discussions. The first part of this essay (I), is a brief exposition of some essential elements of the notion of Public Reason in Rawls. While the second section (II), outlines possible applications of Rawls' ideas in the realm of certain disputes concerning the legitimacy of public support for religious education |
Disciplines: | Derecho |
Keyword: | Historia y teorías del derecho, Educación religiosa, Razón pública, Pensamiento jurídico, Rawls, John, Pluralidad |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |