Journal: | Ingeniería (Bogotá) |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000458074 |
ISSN: | 0121-750x |
Authors: | Salcedo Parra, Octavio José1 Pedraza Martínez2 Hernández Suárez, César Augusto2 |
Institutions: | 1Universidad Distrital "Francisco José de Caldas", Facultad de Ingeniería, Bogotá. Colombia 2Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá, Colombia. |
Year: | 2006 |
Volumen: | 11 |
Number: | 2 |
Pages: | 61-70 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Prospectivo |
Spanish abstract | En este articulo se presenta el diseño de un modelo de tráfico vehicular, el cual examina el trafico existente en una vía principal de Bogo-tá a través de una serie de semáforos, y a partir de esto se sincroniza el tiempo de duración yde desfase de los semáforos, utilizando paraello el Sistema de Inferencia Difusa Basado en Redes Adaptativas e intentando mantener a suvez la velocidad máxima de los vehículos per-mitida en la vía (Figura 1). El modelo es simu-lado en el software Matlab y se evalúan losresultados a nivel macroscópico con el mode-lo de temporización fija que funciona actual-mente en Bogotá |
English abstract | This article details the design of a trafficsystem model for vehicles, which examinesthe traffic traveling through a series trafficlights on a main road in Bogota. TheAdaptive Network Based Fuzzy InferenceSystems is used to synchronize the time ofduration and phase angle of the traffic lights,and also tries to maintain the maximumpossible velocity of the vehicles traveling onthe road (Figure 1). The model is simulatedin Matlab software and the results areevaluated at macroscopic level with the fixedtime model currently operating in Bogota |
Disciplines: | Ciencias de la computación |
Keyword: | Redes, Bogotá, Control de tráfico, Procesos inteligentes, Sistemas adaptativos |
Keyword: | Networks, Adaptative systems, Bogota, Intelligent processes, Traffic control, Vehicle flow |
Full text: | https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/reving/article/view/2680/3852 |