Uso de los fraseologismos en los textos coloquiales por los estudiantes de secundaria básica



Título del documento: Uso de los fraseologismos en los textos coloquiales por los estudiantes de secundaria básica
Revista: Horizonte pedagógico (La Habana)
Base de datos:
Número de sistema: 000568318
ISSN: 2310-3648
Autores: 1
Instituciones: 1Secundaria Básica Olof Palme. Calle 240 y 39, San Agustín, La Lisa. https://orcid.org/0000-0002-8229-1803,
Año:
Volumen: 12
Número: 1
Paginación: 49-56
País: Cuba
Idioma: Español
Resumen en inglés The deficiencies in the eighth-grade students of the Olof Palme Basic Secondary School in La Lisa, in the use of phraseologisms in colloquial texts and the insufficient treatment of these contents in basic secondary education, arises this investigative work entitled: The use of Phraseologisms in the colloquial text by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School in La Lisa. The author poses the following scientific problem: How to contribute to the use of phraseologisms in colloquial texts by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School in La Lisa? And its research objective is to: Propose activities, through the study of Fernando Ortiz's Nuevo Catauro de Cubanismos and other complementary materials, that contribute to the use of phraseologisms in colloquial texts by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School from La Lisa. The research carried out was based on the dialectical-materialist theory as a general method of science and theoretical, empirical, mathematical and statistical methods were used.
Resumen en español Las carencias en los estudiantes de octavo grado de la Secundaria Básica Olof Palme de La Lisa, en el empleo de los fraseologismos en los textos coloquiales y el insuficiente trato de estos contenidos en la enseñanza media básica, surge este trabajo investigativo titulado: El empleo de los fraseologismos en el texto coloquial por estudiantes de octavo grado de la Secundaria Básica Olof Palme de La Lisa. La autora se plantea el siguiente problema científico: ¿Cómo contribuir al empleo de los fraseologismos en los textos coloquiales por los estudiantes de octavo grado de la Secundaria Básica Olof Palme de La Lisa? Y tiene como objetivo de investigación: Proponer actividades, mediante el estudio del Nuevo Catauro de Cubanismos de Fernando Ortiz y de otros materiales complementarios, que contribuyan al empleo de los fraseologismos en los textos coloquiales por los estudiantes de octavo grado de la Secundaria Básica Olof Palme de La Lisa. La investigación realizada se sustentó en la teoría dialéctico-materialista como método general de la ciencia y se emplearon métodos teóricos, empíricos, matemáticos y estadísticos.Abstract:The deficiencies in the eighth-grade students of the Olof Palme Basic Secondary School in La Lisa, in the use of phraseologisms in colloquial texts and the insufficient treatment of these contents in basic secondary education, arises this investigative work entitled: The use of Phraseologisms in the colloquial text by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School in La Lisa. The author poses the following scientific problem: How to contribute to the use of phraseologisms in colloquial texts by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School in La Lisa? And its research objective is to: Propose activities, through the study of Fernando Ortiz's Nuevo Catauro de Cubanismos and other complementary materials, that contribute to the use of phraseologisms in colloquial texts by eighth grade students of the Olof Palme Basic High School from La Lisa. The research carried out was based on the dialectical-materialist theory as a general method of science and theoretical, empirical, mathematical and statistical methods were used.Keywords: Colloquial text, phraseologisms or Phraseological Units, communication
Palabras clave: Texto coloquial,
fraseologismos,
Unidades Fraseológicas,
comunicación
Keyword: Colloquial text,
phraseologisms,
communication,
Phraseological Units
Texto completo: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)