Journal: | Guillermo de Ockham |
Database: | CLASE |
System number: | 000363579 |
ISSN: | 1794-192X |
Authors: | Medina Agredo, Patricia |
Year: | 2008 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 6 |
Number: | 1 |
Pages: | 79-89 |
Country: | Colombia |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Histórico, crítico |
Spanish abstract | El artículo, a partir del documento Aproximaciones a la flexibilidad curricular en la educación superior en Colombia, plantea una primera aproximación a la flexibilidad curricular en cuatro secciones: La primera, aborda los referentes históricos generales de la educación superior. La segunda, presenta el origen y desarrollo de la educación superior en Colombia. La tercera, introduce algunos planteamientos sobre la pertinencia de la flexibilidad curricular en la educación superior en Colombia y la cuarta elabora algunos puntos de vista sobre la flexibilidad, la educación y el desarrollo humano |
English abstract | The article, from the document “Approaches to the curricular flexibility in higher education in Colombia”, raises a first approach to the curricular flexibility in four sections: First, it talks about the general historical referents of higher education. Second, it presents the origin and development of higher education in Colombia. Third, it introduces some statements about the suitability of curricular flexibility in higher education in Colombia and fourth, it presents some points of view on flexibility, education, and human development |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Currículo, Colombia, Desarrollo humano |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |