What Form of Language Education Do Immigrant Parents Want? An investigation into the Educational Desires of Members of Ontario's Arab Community



Document title: What Form of Language Education Do Immigrant Parents Want? An investigation into the Educational Desires of Members of Ontario's Arab Community
Journal: Gist (Bogotá)
Database: CLASE
System number: 000374049
ISSN: 1692-5777
Authors: 1
Institutions: 1University of Western Ontario, Faculty of Education, London, Ontario. Canadá
Year:
Season: Nov
Volumen: 4
Number: 1
Pages: 62-77
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El propósito de este estudio es investigar los deseos lingüísticos [sean ellos de inglés como segundo idioma (ESL), francés como segundo idioma (FSL), y/o clases del idioma ancestral] y necesidades de un segmento de la población ESL de Ontario, los hablantes de la lengua árabe, y a determinar si aquellos deseos varíen de las ofertas actuales en idiomas en los colegios primarios de Ontario. Los hallazgos del estudio, provistos por información colectada de análisis de documentos y una encuesta en-línea, sugieren que los miembros de la comunidad árabe de Ontario valoran fuertemente el aprendizaje de múltiples idiomas. También, aunque todos los participantes están de acuerdo que es importante aprender el francés; la mayoría está de acuerdo que aprender el inglés es más importante. Además que apoyar el programa lingüístico de educación bilingüe, los miembros de la comunidad árabe de Ontario también desean las clases del idioma ancestral. La mayoría de los participantes de este estudio quisieran que sus hijos tengan acceso a la lengua árabe en el colegio para mantener su lengua materna y este deseo se apoya aún más por los casi 87% que reportaron que el uso de la lengua árabe de sus hijos se va menguando
English abstract The purpose of this study is to investigate the language education desires [whether they be English as a second language (ESL), French as a second language (FSL), and/or heritage language classes] and needs of one segment of Ontario’s ESL population, Arabic speakers, and to determine if those desires vary from the current language education offerings in Ontario’s elementary schools. The findings in this study, provided by data collected from document analysis and an online questionnaire, suggest that members of Ontario’s Arab community strongly value the learning of multiple languages. Also, although all participants agree that learning French is important; most agree that learning English is more important. Furthermore, in addition to supporting Ontario’s bilingual language education program, members of Ontario’s Arab community also desire heritage language classes. The majority of participants in this study would like their children to have access to Arabic at school to maintain their L1 and this desire is further supported by the almost 87% who agree that their children’s use of Arabic is decreasing
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística,
Sociología
Keyword: Pedagogía,
Sociolingüística,
Ideología,
Bilingüismo,
Canadá,
Idiomas,
Francés,
Inglés,
Arabes,
Planeación y políticas educativas,
Lengua materna
Full text: Texto completo (Ver PDF)