Proyectos de vida en universitarios. Realidad o utopía



Document title: Proyectos de vida en universitarios. Realidad o utopía
Journal: Entretextos (Riohacha)
Database:
System number: 000545233
ISSN: 2805-6159
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Matanzas,
Year:
Volumen: 17
Number: 33
Pages: 31-44
Country: Colombia
Language: Español
English abstract The work had as objective to characterize the development of life projects in the professional sphere in students of the major Bachelor in Education. Pedagogy- Psychology, of the Faculty of Education at the University of Matanzas. It had a descriptive character, and open techniques, were used as they are the questionnaires and the interviews, with qualitative such as questionnaires and interviews, with the qualitative methodology, were used. It is verified that the influence of the professors in the emergence and development of professional projects is significant. This thematic has been identified as a problematic to focus on, in the project Education, values, citizenship: challenges for the development of the Matanzas university professional's personality.
Spanish abstract El trabajo tuvo como objetivo caracterizar el desarrollo de los proyectos de vida en la esfera profesional en estudiantes de la carrera Licenciatura en Educación. Pedagogía – Psicología de la Facultad de Educación en la Universidad de Matanzas. Tuvo un carácter descriptivo y se utilizaron técnicas abiertas como son los cuestionarios y las entrevistas, con metodología cualitativa. Se constata que la influencia de los profesores en el surgimiento y desarrollo de proyectos profesionales es significativa. Esta temática se ha identificado como problemática a atender en el proyecto Educación, valores, ciudadanía: retos para el desarrollo de la personalidad del profesional universitario matancero.
Keyword: proyectos profesionales,
proyecto de vida,
motivación profesional,
enseñanza-aprendizaje
Keyword: professional projects,
life project,
professional motivation,
teaching-learning
Full text: Texto completo (Ver PDF)