An Updated Typology of Written Corrective Feedback: Resolving Terminology Issues



Document title: An Updated Typology of Written Corrective Feedback: Resolving Terminology Issues
Journal: Educación (San José)
Database:
System number: 000535097
ISSN: 2215-2644
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Costa Rica, San José. Costa Rica
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 45
Number: 2
Pages: 577-592
Country: Costa Rica
Language: Inglés
Document type: Artículo
Spanish abstract La vasta literatura sobre la realimentación correctiva escrita ha logrado aclarar cualquier duda sobre la supuesta inefectividad de la corrección de errores escritos. Sin embargo, a pesar de esta valiosa contribución, el escenario no queda claro cuando se trata de la aplicación de consejos pedagógicos que surgen de la investigación. Específicamente, a partir de un análisis sistemático previo, una mirada cercana a la literatura sobre la realimentación correctiva escrita revela que ésta carece de consistencia al punto que una clasificación detallada tanto por alcance como por tipo no es factible. Por esta razón, para abordar dichos problemas, el presente artículo tiene dos objetivos: dilucidar las dos variables más problemáticas en la literatura y proponer una tipología actualizada de la retroalimentación correctiva escrita.
English abstract The extensive amount of literature on written corrective feedback has dispelled many doubts that question its effectiveness. However, despite this valid contribution, there is still controversy about pedagogical recommendations found in such literature, particularly, after conducting a systematic bibliographic review. The results reveal an overall lacks consistency, to the extent that a detailed classification based on both scope and type is not feasible. The objective of this article, thus, is to address previously gleaned issues by elucidating the two most problematic variables found in such literature in order propose an updated typology of written CF.
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Keyword: Enseñanza de segunda lengua,
Investigación en realimentación correctiva,
Problemas de terminología,
Propuesta de tipología,
Pedagogía,
Lingüística aplicada
Keyword: Second Language Teaching,
Corrective Feedback Research,
Terminology Problems,
Typology Proposal,
Pedagogy,
Applied linguistics
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)