Journal: | Dyna (Medellín) |
Database: | |
System number: | 000537728 |
ISSN: | 0012-7353 |
Authors: | Mesa Lavista, Milena1 Álvarez Pérez, José1 Tejeda Piusseaut, Eduardo1 Recarey Morfa, Carlos A.3 |
Institutions: | 1Polytechnic University José Antonio Echeverría, School of Civil Engineering, Havana. Cuba 2 3Central University of Las Villas, Center for Mechanical Computational Investigations and Numerical Methods in Engineering, Villa Clara. Cuba |
Year: | 2016 |
Season: | Sep |
Volumen: | 83 |
Number: | 198 |
Pages: | 44-48 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Spanish abstract | El presente artículo presenta un estudio de la influencia de las dimensiones del subdominio en el estado tenso-deformacional de terraplenes viales. Su objetivo principal es determinar la distancia más aconsejable desde el pie de talud hasta la condición de frontera empleando como herramienta fundamental la modelación numérica y realizando un diseño de experimento 3³ para cumplir con el mismo. Este trabajo ofrece recomendaciones para el empleo de diferentes condiciones de contorno al variar las pendientes de los taludes en problemas relacionados con la modelación de terraplenes de obras viales. |
English abstract | This article presents a study of the influence of subdomain dimensions on the stress-strain state of road embankments. Its purpose is to determine the most advisable distance from the base of the slope to the boundary condition using computational numerical modeling as the chief tool, and performing an experimental design 3³ in order to achieve the stated goal. Recommendations are given for using different boundary conditions when varying the embankment slopes in problems related to road embankment modeling. |
Keyword: | Condiciones de frontera, Modelación de terraplenes viales, Modelación numérica |
Keyword: | Boundary conditions, Road embankment modeling, Numerical Modeling |
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