Religio-centric fashion advantage on marketing performance: The role of innovativeness and customer responsiveness



Document title: Religio-centric fashion advantage on marketing performance: The role of innovativeness and customer responsiveness
Journal: Contaduría y administración
Database: CLASE
System number: 000477778
ISSN: 0186-1042
Authors: 1
1
2
Institutions: 1Universitas Islam Sultan Agung, Java. Indonesia
2August 17, 1945 University of Semarang, Java. Indonesia
Year:
Season: Oct-Dic
Volumen: 63
Number: 4
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este estudio tiene como objetivo investigar y examinar el papel de la ventaja de la moda centrada en la religión en la mediación de la relación de capacidad de innovación y la capacidad de respuesta de los clientes con el rendimiento de marketing en la industria de la moda religiosa. El modelado de ecuaciones estructurales se usa para probar las hipótesis de investigación sobre la base de datos del negocio islámico de la moda en Indonesia. Los datos se tomaron de las respuestas de 335 encuestados; El cuestionario se distribuye al propietario y gerente del negocio de la moda islámica en Java Central, Indonesia. El hallazgo muestra que la capacidad de innovación y la capacidad de respuesta del cliente pueden aumentar el rendimiento de comercialización a través de una ventaja de mercado centrada en la religión. La ventaja de la moda centrada en la religión surge de la capacidad de innovación y la respuesta de los clientes, y permite a las pequeñas empresas aumentar el rendimiento de comercialización. Al examinar varias literaturas sobre visión basada en recursos, orientación al mercado, desempeño de pequeñas empresas, emprendimiento y religiosidad de los clientes, esta investigación ofrece un análisis único sobre la capacidad de respuesta y la capacidad innovadora de los clientes, así como su impacto en el desempeño de marketing en la industria religiosa que recibe menos atención de los investigadores
English abstract This study aims to investigate and examine the role of religio-centric fashion advantage in mediating the relationship of innovativeness and customers responsiveness with marketing performance in religious-based fashion industry. Structural equation modeling is used to test the research hypotheses on data basis of Islamic small fashion business in Indonesia. The data is taken from the responses of 335 respondents; questionnaire is distributed to the owner and manager of Islamic small fashion business in Central Java-Indonesia. The finding shows that innovativeness and customer responsiveness can increase marketing performance through religio-centric market advantage. Religio-centric fashion advantage arises from innovation capability and customers’ respond, and enables small businesses to increase marketing performance. By examining various literatures on resource-based view, market orientation, small business performance, entrepreneurship, and customer religiosity, this research offers a unique analysis about innovativeness and customers responsiveness as well as their impact on marketing performance in religious-based industry that receives less attention from researchers. Conceptual discussion and empirical result widen the previous research about innovation culture and customer orientation on small business becomes more specifically based on religion
Disciplines: Economía,
Economía
Keyword: Condiciones económicas,
Indonesia,
Java,
Innovación,
Clientes,
Moda,
Religión,
Mercadotecnia
Keyword: Economic conditions,
Java,
Innovation,
Customers,
Religion,
Clothing,
Marketing
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