Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000471704 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | Jiménez Correa, Julio César1 Bestard González, María Caridad1 López García, Juan Eligio1 |
Institutions: | 1Universidad de Cienfuegos "Carlos Rafael Rodríguez", Cienfuegos. Cuba 2fvfr, |
Year: | 2018 |
Season: | Abr-Jun |
Volumen: | 14 |
Number: | 63 |
Pages: | 94-100 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado |
Spanish abstract | El artículo tiene como objetivo describir la integración de los actores sociales universitarios en equipos para cumplir con la formación cultural general e integral de los estudiantes universitarios durante el periodo de tiempo destinado a su formación inicial. La comunicación da cuenta desde una perspectiva CTS de cómo la importancia de los problemas complejos crece constantemente, y para su solución aumenta la significación del trabajo en equipo. Se muestran los ejemplos de resultados de investigación que han beneficiado la labor educativa de la Residencia Estudiantil, desde la integración de sus actores sociales: estudiantes, profesores y especialistas para la labor educativa en la Universidad de Cienfuegos |
English abstract | The article has as aim describe the integration of the social university actors in equipments to expire with the cultural general and integral formation of the uni-versity students during the period destined of time to his initial formation. The communication realizes from a perspective CTS of how the importance of the com-plex problems grows constant, and for his solution it increases the significance of the teamwork. There appear the examples of results of investigation that have benefited the educational labor Educational of the Student Residence, from the integration of his so-cial actors: students, teachers and specialists for the educational labor in Cienfuegos’s University |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Residencias estudiantiles, Integración social, Actores sociales, Trabajo en equipo, Formación integral, Estudiantes universitarios |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |