Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000537718 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | Ermilova, Daria1 Goltseva, Оksana2 Ivanov, Mikhail3 Saenko, Natalya4 Ledneva, Svetlana5 |
Institutions: | 1Russian State University of Tourism and Service, Moscú. Rusia 2K.G. Razumovcky Moscow State University of technologies and management, Moscú. Rusia 3Moscow Aviation Institute, Moscú. Rusia 4Moscow Polytechnic University, Moscú. Rusia 5Plekhanov Russian University of Economics, Moscú. Rusia |
Year: | 2022 |
Season: | Jul-Ago |
Volumen: | 18 |
Number: | 87 |
Pages: | 134-141 |
Country: | Cuba |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Es imposible formar a los futuros maestros de primaria para el trabajo profesional sin el dominio de los conocimientos psicológicos y pedagógicos fundamentales y la adquisición de habilidades y destrezas especializadas. El objetivo del estudio: un estudio experimental del impacto de las prácticas pedagógicas en el desarrollo del potencial creativo de los futuros maestros de primaria. El artículo proporciona una revisión de la literatura científica sobre el problema que se examina, describe la esencia de una pasantía pedagógica, determina los criterios, indicadores y niveles del potencial creativo de los futuros maestros de la escuela primaria y presenta métodos de diagnóstico para los principales criterios de la desarrollo del potencial creativo. Los resultados del estudio experimental confirman la presencia de cambios cualitativos y cuantitativos positivos en la enseñanza durante la pasantía pedagógica y, por lo tanto, atestiguan la efectividad de las pasantías pedagógicas. Se concluye que la realización de una pasantía pedagógica contribuye a la formación y desarrollo del potencial creativo de los futuros maestros de primaria |
English abstract | Training future primary school teachers for professional work is impossible without the mastery of fundamental psychological and pedagogical knowledge and the acquisition of specialized skills and abilities. The aim of the study: an experimental study of the impact of pedagogical internships on the development of the creative potential of future primary school teachers. The article provides a review of scientific literature on the problem under examination, describes the essence of a pedagogical internship, determines the criteria, indicators, and levels of the creative potential of future primary school teachers, and presents diagnostic methods for the main criteria of the development of creative potential. The results of the experimental study confirm the presence of positive qualitative and quantitative changes in teaching during the pedagogical internship and, therefore, testify to the effectiveness of pedagogical internships. It is concluded that undergoing a pedagogical internship contributes to the formation and development of the creative potential of future primary school teachers |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Pedagogía, Formación docente, Pasantías, Potencial creativo, Maestras, Primaria, Tarea pedagógica |
Keyword: | Higher Education, Pedagogy, Teacher training, Internships, Creative potential, Teacher, Primary, Pedagogical task |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |