Journal: | Conrado |
Database: | CLASE |
System number: | 000506052 |
ISSN: | 1990-8644 |
Authors: | Mancheno Romero, Solange Elizabeth1 Ludeña Gómez, Dayanna Nicole1 Vilela Pincay, Wilson Exson1 |
Institutions: | 1Universidad Técnica de Machala, Machala, El Oro. Ecuador |
Year: | 2020 |
Season: | Ene-Feb |
Volumen: | 16 |
Number: | 72 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | El texto que se presenta tiene el objetivo de socializar reflexiones desde posicionamientos teóricos y metodológicos en torno al estudio de caso como metodología de enseñanza del Derecho Civil, con énfasis en el Código Civil, documento normativo que se utiliza como material de enseñanza-aprendizaje. Para ello se emplearon los métodos de revisión bibliográfica, el estadístico y la triangulación teórica; así como las técnicas de entrevista y cuestionario. Como resultado se obtienen reflexiones y consideraciones teóricas y metodológicas; así como la percepción de los docentes y discentes acerca del método en análisis y su importancia para la formación práctica de los futuros profesionales del Derecho en la rama del Derecho Civil |
English abstract | The text presented has the objective of socializing reflections from theoretical and methodological positions around the case study as a methodology for teaching Civil Law, with emphasis on the Civil Code, a normative document that is used as teaching-learning material. For this, bibliographic review, statistical and theoretical triangulation methods were used; as well as interview and questionnaire techniques. As a result, theoretical and methodological reflections and considerations are obtained; as well as the perception of teachers and students about the method under analysis and its importance for the practical training of future legal professionals in the Civil Law branch |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Pedagogía, Didáctica, Investigación educativa, Derecho civil, Métodos, Estrategias, Enseñanza-aprendizaje, Estudio de casos |
Keyword: | Higher Education, Pedagogy, Didactics, Educational research, Civil Right, Methods, Strategies, Teaching-learning, Cases study |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |