Effect of lean technology introduction on improving the competitiveness of the training of future specialists with high professional competence



Document title: Effect of lean technology introduction on improving the competitiveness of the training of future specialists with high professional competence
Journal: Conrado
Database: CLASE
System number: 000537950
ISSN: 1990-8644
Authors: 1
2
3
4
5
2
Institutions: 1Russian State Social University, Moscú. Rusia
2Russian State University of Tourism and Service, Moscú. Rusia
3Moscow Polytechnic University, Moscú. Rusia
4K.G. Razumovsky Moscow State University of Technologies and Management, Moscú. Rusia
5Moscow Witte University, Moscú. Rusia
Year:
Season: May-Jun
Volumen: 18
Number: 86
Pages: 131-137
Country: Cuba
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El estudio tiene como objetivo analizar el efecto de la introducción de la tecnología lean en el desarrollo del sistema de educación superior. El documento describe el significado de producción ajustada y el objetivo de su implementación, determina los principios fundamentales de la implementación de tecnología ajustada que deben observarse en la organización del proceso educativo; proporciona una característica de los prometedores instrumentos de tecnología lean en el proceso educativo; identifica los desafíos de introducir tecnologías lean en el proceso educativo; resume los tipos de pérdidas en la gestión de las instituciones educativas que deben minimizarse. El artículo concluye que hoy en día, las tecnologías de producción ajustada se están introduciendo gradualmente en todas las esferas de la vida, así como en la esfera de la educación. En particular, el efecto de las tecnologías lean en el desarrollo de la educación radica en el desarrollo personalizado de los conocimientos, habilidades y destrezas profesionales de los futuros especialistas y en la reducción intencional de los costos no productivos (pérdidas)
English abstract The study aims to analyze the effect of the introduction of lean technology on the development of the higher education system. The paper describes the meaning of lean production and the goal of its implementation, determines the fundamental principles of lean technology implementation that need to be observed in the organization of the educational process; provides a characteristic of the promising lean technology instruments in the educational process; identifies the challenges of introducing lean technologies in the educational process; summarizes the types of losses in the management of educational institutions that need to be minimized. The article concludes that today, lean production technologies are being gradually introduced in all spheres of life, as well as in the sphere of education. In particular, the effect of lean technologies on the development of education lies in the personalized development of professional knowledge, skills, and abilities of future specialists and in the purposeful reduction of non-productive costs (losses)
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Sistemas educativos,
Investigación educativa,
Producción ajustada,
Instituciones educativas,
Gestión ajustada,
Proceso educativo
Keyword: Higher education,
Educational systems,
Educational research,
Lean production,
Education institutions,
Lean management,
Educational process
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)