Automation of the performance indicators assessment of scientific and pedagogical workers: structural analysis



Document title: Automation of the performance indicators assessment of scientific and pedagogical workers: structural analysis
Journal: Conrado
Database: CLASE
System number: 000538433
ISSN: 1990-8644
Authors: 1
1
2
2
3
Institutions: 1Moscow Polytechnic University, Moscú. Rusia
2Financial University, Moscú. Rusia
3Higher School of Economics, Moscú. Rusia
Year:
Season: Ene-Feb
Volumen: 18
Number: 84
Pages: 49-57
Country: Cuba
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El artículo presenta un estudio del proceso de evaluación de la efectividad de los trabajadores científicos y pedagógicos en la organización educativa de la educación superior. El resultado de tal evaluación es la base para determinar la actividad de los maestros durante un período determinado y la acumulación de una parte estimulante del salario. El propósito del estudio es automatizar la metodología para evaluar los indicadores de desempeño docente mediante la implementación de un sistema de información. La tarea principal de un sistema de este tipo debería ser la capacidad de reasignar los recursos necesarios para implementar el proceso de evaluación de tal manera que se reduzca la carga de los especialistas individuales y se reduzca el número de verificaciones manuales de los criterios individuales. El trabajo define las características del proceso de evaluación docente, los sujetos y objetos involucrados en su implementación, así como los mecanismos de su interacción. A partir de los resultados obtenidos se han desarrollado modelos, se han identificado problemas y se han determinado formas de resolverlos. El trabajo presenta modelos de procesos que permiten evaluar cambios luego de la introducción de algunos módulos del sistema de información
English abstract The article presents a study of the process of assessing the effectiveness of scientific and pedagogical workers in the educational organization of higher education. The result of such an assessment is the basis for determining the activity of teachers for a certain period and the accrual of a stimulating part of the salary. The purpose of the study is to automate the methodology for evaluating teacher performance indicators by implementing an information system. The main task of such a system should be the ability to reallocate the resources required to implement the assessment process in such a way as to reduce the burden on individual specialists and reduce the number of manual checks of individual criteria. The paper defines the features of the teacher evaluation process, the subjects, and objects involved in its implementation, as well as the mechanisms of their interaction. Based on the results obtained, models have been developed, problems have been identified, and ways to solve them have been determined. The paper presents models of processes that allow evaluating changes after the introduction of some modules of the information system
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Administración de la educación,
Evaluación de la educación,
Gestión de la educación,
Organización educativa,
Eficiencia laboral,
Sistemas de calidad
Keyword: Higher education,
Educational administration,
Education evaluation,
Education management,
Educational organization,
Labor efficiency,
Quality systems
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)