A simulation model of assistants "and technicians" engagement in processing generated requests at a university



Document title: A simulation model of assistants "and technicians" engagement in processing generated requests at a university
Journal: Ingeniería e investigación
Database: PERIÓDICA
System number: 000398698
ISSN: 0120-5609
Authors: 1
1
2
3
Institutions: 1IRITEL a.d., Belgrado. Serbia
2Slobomir P University, Faculty of Information Technology, Slobomir. Bosnia y Herzegovina
3Institute for Computer Based Systems, Belgrado. Serbia
Year:
Season: May-Ago
Volumen: 36
Number: 2
Pages: 35-42
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, descriptivo
Spanish abstract En este trabajo se presenta un modelo de simulación para la optimización de la participación de asistentes y técnicos en el proceso de enseñanza de una universidad. Este modelo nos permite obtener los valores de los parámetros importantes para el análisis del proceso, incluso en el caso de un proceso complejo en departamentos de universidades grandes, que no se puede analizar fácilmente utilizando métodos analíticos. Si los técnicos disponibles no son suficientes para procesar todas las solicitudes generadas por profesores y asistentes, los asistentes asumen el control la tramitación de las solicitudes, que no pueden ser procesadas inmediatamente por los técnicos. Se lleva a cabo una comparación de las características del sistema para tres situaciones diferentes: cuando los técnicos están procesando las peticiones de todos los asistentes y los profesores; cuando los técnicos y asistentes se separan en grupos más pequeños; y cuando los técnicos están procesando sólo las peticiones de los profesores y los asistentes de su grupo
English abstract This paper presents a simulation model for the optimization of assistants' and technicians' engagement in a university teaching process. This model enables us to obtain the values of important parameters for the analysis of the process; even in the case of complex processes at large university departments, which cannot be easily analyzed using analytical methods. In the case when the number of technicians available is not sufficient to process all generated requests of professors and assistants, the assistants take over the processing of the requests, which cannot be processed immediately by the technicians. The characteristics of the system are compared for three different situations: when all technicians are processing the requests of all assistants and all professors; when technicians and assistants are separated in smaller groups; and when the technicians are processing only the requests of the professors and the assistants from their group
Disciplines: Educación
Keyword: Investigación educativa,
Procesos de enseñanza,
Optimización de procesos,
Sistemas de colas,
Modelos de simulación
Keyword: Education,
Educational research,
Teaching processes,
Process optimization,
Queueing systems,
Simulation models
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