Post Method Pedagogy as an Alternative to Autonomous and Well Oriented Teaching Practices



Document title: Post Method Pedagogy as an Alternative to Autonomous and Well Oriented Teaching Practices
Journal: Enletawa
Database: CLASE
System number: 000437194
ISSN: 2011-835X
Authors:
Year:
Season: Ene-Dic
Number: 7
Pages: 145-158
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este documento es una discusión teórica enfocada en los parámetros y características de la pedagogía del posmétodo propuesta por Kumaravadivelu (1994, 2001,2003, 2006). Basado en estas consideraciones, el documento reflexiona acerca de algunas ventajas y limitaciones relacionadas con la aplicación de la pedagogía del posmétodo. El documento concluye que la pedagogía del posmétodo es una alternativa interesante para enseñar, pero que implica un reto para losprofesores puesto que ellos deben asumir la responsabilidad de su desarrollo profesional y como educadores sociales activos
English abstract This paper is a theoretical discussion focused on post method characteristics and parameters proposed by Kumaravadivelu (1994, 2001, 2003, 2006). Based on these considerations, the paper discusses some advantages and shortcomings by applying the post method pedagogy. The reflective paper concludes that post method pedagogy is an interesting alternative to teach, but it implies a challenge for teachers since they need to take responsibility of their own professional development and their role as reflective and active teachers
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Docentes,
Estrategias,
Postmétodo,
Pragmatismo,
Estrategias docentes
Full text: Texto completo (Ver HTML)