Was I being critical? Vision and action in English language teacher education



Título del documento: Was I being critical? Vision and action in English language teacher education
Revista: How
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000524204
ISSN: 0120-5927
Autores: 1
Instituciones: 1Universidad Nacional de La Pampa, Santa Rosa, La Pampa. Argentina
Año:
Volumen: 26
Número: 2
Paginación: 29-74
País: Colombia
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en español Lo crítico ha logrado instalarse en el campo de la enseñanza de inglés como lengua extranjera y ha motivado investigaciones sobre los compromisos docentes individuales con el contexto social. Se literatura en el Profesorado en Inglés de la Universidad Nacional de La Pampa (UNLPam) en Argenti-na. Basado en observaciones y documentos, el trabajo se erige como una autoetnografía que revisa mi labor docente..
Resumen en inglés Criticality has recently made its way into the field of English Language Teaching. It has mainly fostered the study of teachers’ individual commitments with their social context. A reflective account is offered here based on my praxis when I adopted a critical pedagogy to teach literature in the English language teacher education program at the National University of La Pampa (UNLPam) in Argentina. Drawing on observations and documents, I give in this paper an autoethnographic account of my practice. The results show that I maintained a constant questioning of my practice and a persistent wariness about the appropriateness of keeping a critical position in my teaching context. All teachers should perform these two reflective actions in view of our role as socially and pedagogically responsible agents of practice
Disciplinas: Educación
Palabras clave: Pedagogía,
Enseñanza del inglés,
Formación docente,
Pedagogía crítica,
Teoría de la práctica,
Narrativa
Texto completo: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2019/vol26/no2/3.pdf