Revista: | How |
Base de datos: | CLASE |
Número de sistema: | 000524204 |
ISSN: | 0120-5927 |
Autores: | Basabe, Enrique Alejandro1 |
Instituciones: | 1Universidad Nacional de La Pampa, Santa Rosa, La Pampa. Argentina |
Año: | 2019 |
Volumen: | 26 |
Número: | 2 |
Paginación: | 29-74 |
País: | Colombia |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Analítico, descriptivo |
Resumen en español | Lo crítico ha logrado instalarse en el campo de la enseñanza de inglés como lengua extranjera y ha motivado investigaciones sobre los compromisos docentes individuales con el contexto social. Se literatura en el Profesorado en Inglés de la Universidad Nacional de La Pampa (UNLPam) en Argenti-na. Basado en observaciones y documentos, el trabajo se erige como una autoetnografía que revisa mi labor docente.. |
Resumen en inglés | Criticality has recently made its way into the field of English Language Teaching. It has mainly fostered the study of teachers’ individual commitments with their social context. A reflective account is offered here based on my praxis when I adopted a critical pedagogy to teach literature in the English language teacher education program at the National University of La Pampa (UNLPam) in Argentina. Drawing on observations and documents, I give in this paper an autoethnographic account of my practice. The results show that I maintained a constant questioning of my practice and a persistent wariness about the appropriateness of keeping a critical position in my teaching context. All teachers should perform these two reflective actions in view of our role as socially and pedagogically responsible agents of practice |
Disciplinas: | Educación |
Palabras clave: | Pedagogía, Enseñanza del inglés, Formación docente, Pedagogía crítica, Teoría de la práctica, Narrativa |
Texto completo: | https://biblat.unam.mx/hevila/How/2019/vol26/no2/3.pdf |