La veille strategique: un facteur cle de succes pour les PME/PMI bresiliennes voulant devenir fournisseur de grandes compagnies transnationales



Título del documento: La veille strategique: un facteur cle de succes pour les PME/PMI bresiliennes voulant devenir fournisseur de grandes compagnies transnationales
Revista: FACEF pesquisa
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000320909
ISSN: 1516-6503
Autores: 1
1
2
2
Instituciones: 1Universite de Grenoble II (Universite Pierre Mendes-France), Laboratoire CERAG, Grenoble, Isere. Francia
2Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Rio Grande do Sul. Brasil
Año:
Volumen: 8
Número: 2
Paginación: 91-104
País: Brasil
Idioma: Francés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Descriptivo
Resumen en inglés In order to become more and more competitive, SME’s and above all SME of emergent countries, need to capture international and transnational markets. This strategic policy could be developed by an effort of managers’ will but also with the implementation of a Business Intelligence Process. The scope of this article is to debate on Business Intelligence and the help this activity could bring to SME, specially to the brazilian SME, desirous of becoming suppliers of Trans National Companies
Disciplinas: Economía
Palabras clave: Empresas,
Brasil,
Inteligencia empresarial,
Pequeña y mediana empresa (PYME),
Proveedores,
Economías emergentes
Texto completo: Texto completo (Ver PDF)