Recovery Satisfaction Construct and Construct-Related: Assessment Measurement from Item Response Theory



Título del documento: Recovery Satisfaction Construct and Construct-Related: Assessment Measurement from Item Response Theory
Revista: Journal of business
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000491069
ISSN: 2078-9424
Autores: 1
2
3
4
Instituciones: 1Universidad del Pacífico, Lima. Perú
2Insper Instituto de Ensino e Pesquisa, Sao Paulo. Brasil
3Pontificia Universidad Católica del Perú, Lima. Perú
4Universidade de Sao Paulo, Sao Paulo. Brasil
Año:
Volumen: 11
Número: 1
Paginación: 2-13
País: Perú
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en inglés Researchers have explored the antecedents and consequences of recovery satisfaction by creating, improving or using scales. However, scales should be invariant among contexts and cultures. Using item response theory, a methodological approach that helps measure items, we evaluated some constructs related to it. Results, limitations and future research are discussed
Disciplinas: Administración y contaduría
Palabras clave: Historia y teorías de la administración y la contaduría,
Mercadotecnia,
Estrategia empresarial,
Satisfacción del cliente,
Calidad del servicio,
Consumidores
Texto completo: http://revistas.up.edu.pe/index.php/business/article/view/1137/1387