Education reform and labor market outcomes: the case of Argentina's Ley Federal de Educación



Título del documento: Education reform and labor market outcomes: the case of Argentina's Ley Federal de Educación
Revista: Journal of applied economics
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000430341
ISSN: 1667-6726
Autores: 1
1
1
Instituciones: 1Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Ciencias Económicas, La Plata, Buenos Aires. Argentina
Año:
Periodo: May
Volumen: 18
Número: 1
Paginación: 21-43
País: Argentina
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico
Resumen en inglés In the nineties Argentina implemented a large education reform (Ley Federal de Educación – LFE) that mainly implied the extension of compulsory education in two additional years. The timing in the implementation substantially varied across provinces, providing a source of identification for unraveling the causal effect of the reform. The estimations from difference-in-difference models suggest that the LFE had a positive impact on years of education and the probability of high school graduation. The impact on labor market outcomes —employment, hours of work and wages— was positive for the non-poor youths, but almost null for the poor
Disciplinas: Economía,
Educación,
Derecho
Palabras clave: Economía del trabajo,
Administración de la educación,
Planeación y políticas educativas,
Derechos especiales,
Ley Federal de Educación,
Reforma educativa,
Empleo,
Mercado laboral,
Argentina
Texto completo: Texto completo (Ver PDF)