Revista: | Journal of applied economics |
Base de datos: | CLASE |
Número de sistema: | 000430341 |
ISSN: | 1667-6726 |
Autores: | Alzúa, María Laura1 Gasparini, Leonardo1 Haimovich, Francisco1 |
Instituciones: | 1Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Ciencias Económicas, La Plata, Buenos Aires. Argentina |
Año: | 2015 |
Periodo: | May |
Volumen: | 18 |
Número: | 1 |
Paginación: | 21-43 |
País: | Argentina |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Analítico |
Resumen en inglés | In the nineties Argentina implemented a large education reform (Ley Federal de Educación – LFE) that mainly implied the extension of compulsory education in two additional years. The timing in the implementation substantially varied across provinces, providing a source of identification for unraveling the causal effect of the reform. The estimations from difference-in-difference models suggest that the LFE had a positive impact on years of education and the probability of high school graduation. The impact on labor market outcomes —employment, hours of work and wages— was positive for the non-poor youths, but almost null for the poor |
Disciplinas: | Economía, Educación, Derecho |
Palabras clave: | Economía del trabajo, Administración de la educación, Planeación y políticas educativas, Derechos especiales, Ley Federal de Educación, Reforma educativa, Empleo, Mercado laboral, Argentina |
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