Challenges of a professional master''s student in Mathematics Education: what my experience allows me to say



Título del documento: Challenges of a professional master''s student in Mathematics Education: what my experience allows me to say
Revista: Educação Matemática Debate
Base de datos:
Número de sistema: 000571837
ISSN: 2526-6136
Autores:
Año:
Volumen: 7
Número: 13
Paginación: 1-14
País: Brasil
Idioma: Portugués
Resumen en inglés Since its creation, the professional master's degree has allowed master's students to reflect on pedagogical practice in Mathematics. In this context, this article aims to analyze the challenges of a master's student of a professional program in composing her field intervention and the resonances of this for her professionalism. To this end, the methodology is supported by a narrative perspective, in which the significant points of the master's field process are described. As a result, it can be seen that the moment of planning and the moment of application are fundamental and striking in the constitution of professionalism in a context of professional master's, allowing significant spaces for reflection and production of the identity of a researcher in his own practice. With the study, the need for professional master's degrees to trigger discussions on the training of student-teachers who attend their courses is concluded.
Resumen en español Desde su creación, la maestría profesional ha permitido a los estudiantes de maestría reflexionar sobre la práctica pedagógica en Matemáticas. En ese contexto, este artículo tiene como objetivo analizar los desafíos de una estudiante de maestría de un programa profesional en la composición de su intervención de campo y las resonancias de esto para su profesionalismo. Para ello, la metodología se apoya en una perspectiva narrativa, en la que se describen los puntos significativos del proceso de campo de la maestría. Como resultado, se puede apreciar que el momento de la planificación y el momento de la aplicación son fundamentales y llamativos en la constitución del profesionalismo en un contexto de maestría profesional, permitiendo espacios significativos de reflexión y producción de la identidad de un investigador en su propio práctica. Con el estudio, se concluye la necesidad de que las maestrías profesionales desencadenen discusiones sobre la formación de los estudiantes-docentes que frecuentan sus cursos.
Palabras clave: Máster Profesional,
Experiencia,
Desafíos
Keyword: Professional Master's,
Experience,
Challenges
Texto completo: Texto completo (Ver PDF)