Revista: | Computación y sistemas |
Base de datos: | PERIÓDICA |
Número de sistema: | 000410666 |
ISSN: | 1405-5546 |
Autores: | Rudomin, Isaac1 Vargas Solar, Genoveva2 Espinosa Oviedo, Javier A1 Pérez, Hugo3 Zechinelli Martini, José Luis4 |
Instituciones: | 1Centro de Supercómputo de Barcelona, Barcelona. España 2Centre National de la Recherche Scientifique, París. Francia 3Universidad Politécnica de Cataluña, Barcelona. España 4Universidad de las Américas, Cholula, Puebla. México |
Año: | 2017 |
Periodo: | Ene-Mar |
Volumen: | 21 |
Número: | 1 |
Paginación: | 57-66 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Aplicado, descriptivo |
Resumen en inglés | Large scale crowd simulation and visualization combine computer graphics, artificial intelligence and high performance computing among other areas. Crowd sourced location data is used to compute spatio-temporal people and vehicle flows, while map and geometric data describe specific real places. With all this data, we can visualize both real trajectories and data driven on-line crowd simulation. We have some initial results using vehicle trajectory data |
Disciplinas: | Ciencias de la computación, Ingeniería |
Palabras clave: | Programación, Urbanismo, Programas de simulación, Manejo eficiente de datos, Simulación de multitudes, Sistemas multiagente |
Keyword: | Computer science, Engineering, Programming, Urbanism, Simmulation programs, Efficient data management, Stampedes, Crowd simulation, Multi-agent systems |
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