Modelling Crowds in Urban Spaces



Título del documento: Modelling Crowds in Urban Spaces
Revista: Computación y sistemas
Base de datos: PERIÓDICA
Número de sistema: 000410666
ISSN: 1405-5546
Autores: 1
2
1
3
4
Instituciones: 1Centro de Supercómputo de Barcelona, Barcelona. España
2Centre National de la Recherche Scientifique, París. Francia
3Universidad Politécnica de Cataluña, Barcelona. España
4Universidad de las Américas, Cholula, Puebla. México
Año:
Periodo: Ene-Mar
Volumen: 21
Número: 1
Paginación: 57-66
País: México
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Aplicado, descriptivo
Resumen en inglés Large scale crowd simulation and visualization combine computer graphics, artificial intelligence and high performance computing among other areas. Crowd sourced location data is used to compute spatio-temporal people and vehicle flows, while map and geometric data describe specific real places. With all this data, we can visualize both real trajectories and data driven on-line crowd simulation. We have some initial results using vehicle trajectory data
Disciplinas: Ciencias de la computación,
Ingeniería
Palabras clave: Programación,
Urbanismo,
Programas de simulación,
Manejo eficiente de datos,
Simulación de multitudes,
Sistemas multiagente
Keyword: Computer science,
Engineering,
Programming,
Urbanism,
Simmulation programs,
Efficient data management,
Stampedes,
Crowd simulation,
Multi-agent systems
Texto completo: Texto completo (Ver HTML)