Exploring the academic perceptions of climate engineering in developing countries



Título del documento: Exploring the academic perceptions of climate engineering in developing countries
Revista: Atmósfera
Base de datos:
Número de sistema: 000602709
ISSN: 0187-6236
Autores: 1
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5
Instituciones: 1COMSATS Institute of Information Technology, Department of Meteorology, Islamabad, Islamabad Capital Territory. Pakistán
2COMSATS Institute of Information Technology, Centre for Climate Research and Development, Islamabad, Islamabad Capital Territory. Pakistán
3The Alliance for Just Deliberation on Solar Geoengineering, Estados Unidos
4COMSATS Institute of Information Technology, Islamabad, Islamabad Capital Territory. Pakistán
5Edo State University Uzairue, Edo State. Nigeria
Año:
Volumen: 38
País: México
Idioma: Inglés
Resumen en español La idea de la ingeniería climática sigue siendo esquiva, particularmente en varios de los países en desarrollo que se ven más afectados por el cambio climático. Esta brecha de conocimiento se puede abordar conociendo la percepción del cambio climático y luego introduciendo y obteniendo retroalimentación del grupo selecto de países en desarrollo sobre la modificación del mismo a través de la ingeniería climática. Sobre la base de un intento anterior para lograr estos objetivos, se seleccionó un nuevo grupo de tres países en desarrollo en el sur global (Pakistán, Nigeria y Kenia) para examinar su perspectiva a través de un total de más de 1000 respuestas. Los resultados descriptivos e inferenciales indican que existen diferencias significativas dentro del sur global sobre la conciencia del calentamiento global y la ingeniería climática, así como sobre el despliegue de aerosoles de sulfato como medida para retrasar los efectos más severos del calentamiento global.
Resumen en inglés The idea of climate engineering still remains elusive, particularly in several of those developing countries that are most affected by climate change. This knowledge gap can be addressed by knowing the perception of climate change and then introducing and getting feedback on its modification via climate engineering, from the select group of developing countries. Building upon an earlier attempt to achieve these aims, a new group of three developing countries in the global South (Pakistan, Nigeria, and Kenya) is selected to examine their perspective via a total of more than 1000 responses. Descriptive and inferential results indicate that there are significant differences within the global South on awareness of global warming and climate engineering, as well as on the deployment of sulfate aerosols as a measure to delay the harshest effects of global warming.
Keyword: Climate change,
Global warming,
Social and environmental hazards,
Solar radiation,
Climate engineering,
Academician
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