Revista: | Polibits |
Base de datos: | PERIÓDICA |
Número de sistema: | 000373742 |
ISSN: | 1870-9044 |
Autores: | Calva Yáñez, María Bárbara1 Niño Suárez, Paola Andrea2 Villarreal Cervantes, Miguel Gabriel1 Sepúlveda Cervantes, Gabriel1 Portilla Flores, Edgar Alfredo1 |
Instituciones: | 1Instituto Politécnico Nacional, Centro de Innovación y Desarrollo Tecnológico en Cómputo, México, Distrito Federal. México 2Instituto Politécnico Nacional, Escuela Superior de Ingeniería Mecánica y Eléctrica, México, Distrito Federal. México |
Año: | 2012 |
Periodo: | Jul-Dic |
Número: | 46 |
Paginación: | 67-73 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Experimental, aplicado |
Resumen en inglés | In this paper the variation of the velocity error of a four-bar mechanism with spring and damping forces is reduced by solving a dynamic optimization problem using a differential evolution algorithm with a constraint handling mechanism. The optimal design of the velocity control for the mechanism is formulated as a dynamic optimization problem. Moreover, in order to compare the results of the differential evolution algorithm, a simulation experiment of the proposed control strategy was carried out. The simulation results and discussion are presented in order to evaluate the performance of both approaches in the control of the mechanism |
Disciplinas: | Ciencias de la computación, Ingeniería |
Palabras clave: | Ingeniería de control, Ingeniería mecánica, Control de velocidad, Algoritmos, Evolución diferencial, Mecanismos de cuatro barras, Optimización dinámica |
Keyword: | Computer science, Engineering, Control engineering, Mechanical engineering, Velocity control, Algorithms, Differential evolution, Four bar linkages, Dynamic optimization |
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