1.- |
Barriers and Facilitators to Evidence-Based Nursing in Colombia: Perspectives of Nurse Educators, Nurse Researchers and Graduate Students
DeBruyn, Rebecca R1; Ochoa Marín, Sandra Catalina2; Semenic, Sonia1
1McGill University, Montreal, Quebec. Canadá; 2Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 9-21]
|
|
2.- |
Continuing education in nursing as a factor associated with knowledge on breastfeeding
Fonseca-Machado, Mariana de Oliveira1; Haas, Vanderlei Jose2; Monteiro, Juliana Cristina dos Santos1; Gomes-Sponholz, Flavia1
1Universidade de Sao Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirao Preto, Ribeirao Preto, Sao Paulo. Brasil; 2Universidade Federal do Triangulo Mineiro, Uberaba, Minas Gerais. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 139-147]
|
|
3.- |
Dialogic leadership: strategies for application in the hospital environment
Amestoy, Simone Coelho1; Backes, Vania Marli Schubert2; Thofehrn, Maira Buss1; Martini, Jussara Gue2; Meirelles, Betina Horner Schlindwein2; Trindade, Leticia de Lima2
1Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, Rio Grande do Sul. Brasil; 2Universidade Federal de Santa Catarina, Florianopolis, Santa Catarina. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 119-127]
|
|
4.- |
|
|
5.- |
Evaluation of formal educational processes for healthcare professionals
Otrenti, Eloa1; Mira, Vera Lucia1; Bucchi, Sarah Marilia1; Borges-Andrade, Jairo Eduardo2
1Universidade de Sao Paulo, Escola de Enfermagem, Sao Paulo. Brasil; 2Universidade de Brasilia, Brasilia, Distrito Federal. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 103-111]
|
|
6.- |
|
|
7.- |
|
|
8.- |
From ''being to the self'' to ''become to be'': on development of autonomy construction in nursing students
Waterkemper, Roberta1; Prado, Marta Lenise do2; Medina Moya, José Luis3; Schubert Backes, Vania Marli2
1Universidade Federal de Ciencias da Saude de Porto Alegre, Porto Alegre, Rio Grande do Sul. Brasil; 2Universidade Federal de Santa Catarina, Florianopolis, Santa Catarina. Brasil; 3Universidad de Barcelona, Barcelona. España
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 33-40]
|
|
9.- |
|
|
10.- |
Interdisciplinary action of nurses to children with suspected sexual abuse
Ciuffo, Lia Leao1; Rodrigues, Benedita Maria Rego Deusdara2; Tocantins, Florence Romijn3
1Universidade Federal do Rio de Janeiro, Escola de Enfermagem Anna Nery, Rio de Janeiro. Brasil; 2Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro. Brasil; 3Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro, Escola de Enfermagem Alfredo Pinto, Rio de Janeiro. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 112-118]
|
|
11.- |
|
|
12.- |
Nurses' perception about risk classification in an emergency service
Souza, Cristiane Chaves de1; Diniz, Aline Santos1; Silva, Liliane de Lourdes Teixeira; Mata, Luciana Regina Ferreira da; Chianca, Tania Couto Machado1
1Universidade Federal de Sao Joao del Rei, Sao Joao del Rei, Minas Gerais. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 78-86]
|
|
13.- |
|
|
14.- |
|
|
15.- |
|
|
16.- |
Significance of clay art therapy for psychiatric patients admitted in a day hospital
Morais, Aquileia Helena de1; Roecker, Simone2; Salvagioni, Denise Albieri Jodas2; Eler, Gabrielle Jacklin2
1Escola de Educacao Basica Joao XXIII, Brusque, Santa Catarina. Brasil; 2Instituto Federal de Educacao, Ciencia e Tecnologia do Parana, Londrina, Parana. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 123-138]
|
|
17.- |
Stress level among intensive care nurses in the municipality of Paraná (Brazil)
Inoue, Kelly Cristina1; Versa, Gelena Lucineia Gomes da Silva2; Matsuda, Laura Misue3
1Hospital Universitario de Maringa, Faculdade Inga, Maringa, Parana. Brasil; 2Hospital Universitario do Oeste do Parana, Cascavel, Parana. Brasil; 3Universidade Estadual de Maringa, Maringa, Parana. Brasil
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2014 Vol. 32 Núm. 1 Mar, Pág. 69-77]
|
|
18.- |
|
|
19.- |
Coping and adaptation and their relationship to the spiritual perspective in patients with HIV/AIDS
Pérez Giraldo, Beatriz1; Veloza Gómez, Mónica del Mar1; Ortiz Pinilla, Jorge Eduardo2
1Universidad de La Sabana, Facultad de Enfermería y Rehabilitación, Bogotá. Colombia; 2Universidad Santo Tomás, Facultad de Estadística, Bogotá. Colombia
[ Investigación y educación en enfermería, Colombia, 2012 Vol. 30 Núm. 3 Nov, Pág. 330-338]
|
|
20.- |
|
|