Revista: | BAR - Brazilian Administration Review |
Base de datos: | CLASE |
Número de sistema: | 000335437 |
ISSN: | 1807-7692 |
Autores: | Gantman, Ernesto R1 |
Instituciones: | 1Universidad de Buenos Aires, Buenos Aires. Argentina |
Año: | 2010 |
Periodo: | Abr-Jun |
Volumen: | 7 |
Número: | 2 |
Paginación: | 115-135 |
País: | Brasil |
Idioma: | Inglés |
Tipo de documento: | Artículo |
Enfoque: | Analítico, descriptivo |
Resumen en inglés | This paper examines academic management knowledge in two developing countries, Argentina and Brazil. It shows that the level of scholarliness of this type of knowledge varies greatly within countries with a similar degree of economic development. Furthermore, the paper demonstrates that the main factor behind the expansion of scholarly management knowledge in the countries under study is the institutionalization of the academic community through faculty professionalization, which is in turn influenced by the size of the economy and the state’s commitment to supporting the higher education system |
Disciplinas: | Administración y contaduría, Educación |
Palabras clave: | Administración de instituciones, Educación superior, Gestión del conocimiento, Gestión académica, Comunidad académica, Institucionalización, Educación de negocios, Argentina, Brasil, América Latina |
Texto completo: | Texto completo (Ver PDF) |