Scholarly Management Knowledge in the Periphery: Argentina and Brazil in Comparative Perspective (1970-2005)



Título del documento: Scholarly Management Knowledge in the Periphery: Argentina and Brazil in Comparative Perspective (1970-2005)
Revista: BAR - Brazilian Administration Review
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000335437
ISSN: 1807-7692
Autores: 1
Instituciones: 1Universidad de Buenos Aires, Buenos Aires. Argentina
Año:
Periodo: Abr-Jun
Volumen: 7
Número: 2
Paginación: 115-135
País: Brasil
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en inglés This paper examines academic management knowledge in two developing countries, Argentina and Brazil. It shows that the level of scholarliness of this type of knowledge varies greatly within countries with a similar degree of economic development. Furthermore, the paper demonstrates that the main factor behind the expansion of scholarly management knowledge in the countries under study is the institutionalization of the academic community through faculty professionalization, which is in turn influenced by the size of the economy and the state’s commitment to supporting the higher education system
Disciplinas: Administración y contaduría,
Educación
Palabras clave: Administración de instituciones,
Educación superior,
Gestión del conocimiento,
Gestión académica,
Comunidad académica,
Institucionalización,
Educación de negocios,
Argentina,
Brasil,
América Latina
Texto completo: Texto completo (Ver PDF)