Impact of college English education thoughts on enhancing national cultural identity



Título del documento: Impact of college English education thoughts on enhancing national cultural identity
Revista: Trans/form/acao
Base de datos:
Número de sistema: 000575150
ISSN: 0101-3173
Autores: 1
Instituciones: 1Lingnan Normal University, School of Foreign Studies, Zhanjiang, Guangdong. China
Año:
Volumen: 47
Número: 4
País: Brasil
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Resumen en español La cuestión hoy en día de la identidad cultural es una manifestación inevitable del progreso económico y social de China en el ámbito de la cultura. Sus raíces se encuentran en el lento desarrollo social de la China moderna y en la invasión de la cultura extranjera, que se manifiesta en la apatía hacia la gran cultura tradicional. El inglés es una lengua internacional de uso común que se habla en todo el mundo. Con la creciente popularidad del inglés, la enseñanza universitaria de este idioma ha acaparado una mayor atención en los últimos años. La filosofía es muy teórica, hipotética y difícil de entender, por lo que los profesores de inglés deben ser hábiles a la hora de movilizar la subjetividad y la creatividad de los alumnos mediante el uso de numerosos y beneficiosos recursos. El inglés es un recurso valioso, y su uso correcto en la identificación cultural puede tener implicaciones educativas imprevistas. En consecuencia, la forma de emplear las ideas de la enseñanza universitaria del inglés para fortalecer la identidad cultural nacional es fundamental para avanzar en el crecimiento general de la enseñanza universitaria del inglés y la construcción de la cultura nacional.
Resumen en inglés The current issue of cultural identity is an inevitable manifestation of the contradictions and dilemmas of China’s economic and social development in the cultural field. Its root lies in modern China’s backward social development and the invasion of foreign culture, which is manifested by indifference to excellent traditional culture. English is a widely used international language, which is used worldwide. In recent years, with the popularity of English, college English teaching has also received more and more attention. Philosophy is highly theoretical, speculative and difficult to understand, which requires English teachers to be good at utilizing various beneficial resources to mobilize students’ subjectivity and creativity. English is one of the beneficial resources, and proper use of English in cultural identity can have unexpected teaching effects. Therefore, how to use college English education thoughts to enhance national cultural identity is of great significance for promoting the overall development of college English education and promoting national cultural construction. This article discusses how to cultivate national cultural awareness and cultivate national cultural one in the process of English teaching. On this basis, this paper puts forward new ideas to promote the overall development of English teaching in colleges and universities and build national culture. In addition, it emphasized that English knowledge must be integrated with the one learned in order to enable students to better understand different cultures, enhance students’ interest in various countries’ philosophy and culture, and enhance students’ own sense of cultural identity.
Disciplinas: Antropología,
Educación
Palabras clave: Pensamiento Educativo Inglés,
Cultura Filosófica,
Identidad Cultural,
Globalización del Inglés,
Antropología de la cultura,
Educación superior
Keyword: English Educational Thought,
Philosophical Culture,
Cultural Identity,
English Globalization,
Cultural anthropology,
Higher education
Texto completo: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)