Embodiment and inspiration of Chinese philosophy of life in traditional music education



Título del documento: Embodiment and inspiration of Chinese philosophy of life in traditional music education
Revista: Trans/form/acao
Base de datos:
Número de sistema: 000575201
ISSN: 0101-3173
Autores: 1
Instituciones: 1Hunan University of Arts and Science, School of Music and Dance, Changde. China
Año:
Volumen: 47
Número: 5
País: Brasil
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Resumen en español Este artículo analiza la interacción de la filosofía china de vida en la educación musical tradicional china y destaca su importante conocimiento para la educación musical tradicional. El punto de innovación radica en el estudio en profundidad de la falta de reflexión sobre la filosofía china de vida en la educación musical tradicional. Plantea cómo integrar los principios de la filosofía de la vida como “armonía, Qi e imaginería” en el proceso específico de la educación musical. El proceso específico incluye la discusión de los conceptos básicos de la educación musical en la antigua China y la exploración de la aplicación de la filosofía de la vida a la estética musical. Mediante la interacción filosófica de la filosofía china de vida, como la “armonía entre el cielo y el hombre” y el trauma interactivo, este artículo enfatiza los aspectos filosóficos de la educación musical tradicional, así como la “armonía” y la “imaginería” en la estética musical. Por último, se resume la importancia de la filosofía de la vida en la educación musical tradicional china y se analiza su valor potencial para la educación musical tradicional.
Resumen en inglés This paper discusses the embodiment of Chinese life philosophy in Chinese traditional music education and emphasizes its important enlightenment to traditional music education. The innovation point lies in the in-depth study of the lack of reflection on Chinese philosophy of life in traditional music education. It puts forward how to integrate the principles of life philosophy, such as “harmony, Qi and imagery”, into the specific process of music education. The specific process includes discussing the basic concepts of music education in ancient China and exploring the application of life philosophy to music aesthetics. Through the philosophical embodiment of Chinese life philosophy, such as “harmony between heaven and man” and interactive trauma, this paper emphasizes the philosophical aspects of traditional music education, as well as the “harmony” and “imagery” in music aesthetics. Finally, this paper summarizes the importance of life philosophy in Chinese traditional music education, and discusses its potential value and enlightenment to traditional music education.
Disciplinas: Filosofía,
Arte,
Educación
Palabras clave: Educación musical tradicional china,
Filosofía china de vida,
Armonía, Qi e imaginería,
Estética musical,
Doctrinas y corrientes filosóficas,
Música,
Pedagogía
Keyword: Traditional Chinese music education,
Chinese philosophy of life,
Harmony, qi and imagery,
Music aesthetics,
Philosophical doctrines,
Music,
Pedagogy
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