Transparency Criteria and Triple Impact Companies in the Colombian Amazorinoquia 2020



Título del documento: Transparency Criteria and Triple Impact Companies in the Colombian Amazorinoquia 2020
Revista: Sociedad y economía
Base de datos:
Número de sistema: 000571545
ISSN: 1657-6357
Autores: 1
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Instituciones: 1Universidad de los Llanos, Villavicencio, Meta. Colombia
Año:
Número: 51
Paginación: 10512453-10512453
País: Colombia
Idioma: Español, inglés
Tipo de documento: Artículo
Resumen en inglés The enactment of Colombia"s Law 1901 of 2018, which pertains to Benefit and Collective Interest Companies (BIC, as per its Spanish acronym), has generated challenges for entities related to its promotion and implementation. This model is underpinned by corporate transparency criteria. This research explores the likelihood that companies registered with the Chamber of Commerce of Villavicencio will implement the model across its five dimensions and aims to identify factors that facilitate its adoption. Utilizing a quantitative methodology, factorial reduction, cluster analysis, and linear regressions, we found a high probability of adoption and a triple impact orientation among the Amazorinoquía companies. This orientation is evident in the Business Model dimension and in the relationship with suppliers, thereby generating challenges in transparency.
Resumen en español La promulgación de la ley 1901 de 2018 de Colombia que reconoce las sociedades BIC generó retos para las entidades relacionadas con su fomento e implementación. El modelo se soporta en los criterios de transparencia empresarial. Esta investigación aborda la probabilidad de que las empresas matriculadas en la Cámara de Comercio de Villavicencio implementen el modelo, en sus cinco dimensiones, y pretende identificar aquellas que lo faciliten. Usando una metodología cuantitativa, reducción factorial, análisis de clúster y regresiones lineales se evidencia la alta probabilidad de adopción y la orientación de triple impacto de las empresas de la Amazorinoquía. Esta orientación se evidencia en la dimensión Modelo de Negocio y en la relación con los proveedores, generando retos en transparencia.
Disciplinas: Economía
Palabras clave: sociedades,
desarrollo sostenible,
triple impacto,
BIC,
transparencia,
Empresas
Keyword: partnerships,
sustainable development,
triple impact,
BIC,
transparency,
Enterprises
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