Revista: | Revista lengua y cultura |
Base de datos: | |
Número de sistema: | 000586292 |
ISSN: | 2683-2321 |
Autores: | Godínez Meneses, Adriana Ivonne1 |
Instituciones: | 1Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, |
Año: | 2023 |
Volumen: | 4 |
Número: | 8 |
Paginación: | 1-8 |
País: | México |
Idioma: | Inglés |
A foreign language learner´s major goal is to be able to efficiently communicate in different situations. In traditional face-to-face classrooms, language lessons are planned to allow students with opportunities to practice and develop their communication skills through interaction with the materials and among peers. One of the main challenges of English language teaching is to permit the same opportunities for practice when a language course is delivered online, for that reason, the instructional design plays an essential role to allow effective communicative practice. The present article explains the limitations faced in the English language subjects in terms of the learning activities, materials, interaction, and evaluation in the Bachelor's Degree program in Marketing and the Bachelor's degree in Educational Technology, online programs offered at the Autonomous University of Hidalgo State. This work also describes the actions that were taken to redesign these online courses so they could meet the English language communication needs of the students. | |
Resumen en inglés | A foreign language learner´s major goal is to be able to efficiently communicate in different situations. In traditional face-to-face classrooms, language lessons are planned to allow students with opportunities to practice and develop their communication skills through interaction with the materials and among peers. One of the main challenges of English language teaching is to permit the same opportunities for practice when a language course is delivered online, for that reason, the instructional design plays an essential role to allow effective communicative practice. The present article explains the limitations faced in the English language subjects in terms of the learning activities, materials, interaction, and evaluation in the Bachelor's Degree program in Marketing and the Bachelor's degree in Educational Technology, online programs offered at the Autonomous University of Hidalgo State. This work also describes the actions that were taken to redesign these online courses so they could meet the English language communication needs of the students. |
Resumen en español | El objetivo principal de un estudiante de idiomas extranjeros es poder comunicarse de manera eficiente en diferentes situaciones. En las aulas presenciales tradicionales, las lecciones del idioma se planifican para permitir que los estudiantes practiquen y desarrollen sus habilidades de comunicación a través de la interacción con los materiales y entre pares. Uno de los principales desafíos de la enseñanza del idioma inglés es permitir las mismas oportunidades de práctica cuando un curso se imparte en línea, por lo que el diseño instruccional juega un papel fundamental para permitir práctica comunicativa efectiva. El presente artículo explica las limitaciones que enfrentaban las asignaturas de idioma inglés en cuanto a las actividades de aprendizaje, los materiales, la interacción y la evaluación en la Licenciatura en Mercadotecnia y la Licenciatura en Tecnología Educativa, programas ofrecidos en línea en la Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. Este trabajo también describe las acciones que se tomaron para rediseñar estos cursos en línea y poder satisfacer las necesidades de comunicación en inglés de los estudiantes. |
Palabras clave: | Comunicación, diseño instruccional, en línea, materiales, actividades, interacción |
Keyword: | Communication, instructional design, online, materials, activities, interaction |
Texto completo: | Texto completo (Ver PDF) |