Título del documento: Movement of the bull shark (Carcharhinus leucas) in the upper Mississippi River Basin, North America
Revista: Marine and fishery sciences
Autors: 2
Institucions: 1Potomac State College, West Virginia University, 101 Fort Avenue, 26726 - Keyser, USA,
2Department of Vertebrate Paleontology, Cincinnati Museum Center, 1301 Western Ave, 45203 - Cincinnati, USA,
Any:
Volum: 34
Paginació: 263-267
País: Argentina
Idioma: Inglés
Resumen en inglés Rare appearances of bull sharks (Carcharhinus leucas) in river systems and other freshwater ecosystems have been reported from five continents. The wide geographic range of this phenomenon, the physiological adaptations of this species to allow for movement into rivers, and a fossil record in the Miocene Epoch, all imply that this behavior has a long history. In the Mississippi River basin, however, only two specimens were captured in the river"s upper portion during the entire 20th century. Further historical, archeological, and paleontological records of these animals appearing farther than 500 km upstream from the Mississippi delta is almost nonexistent. Bull shark movements in the upper portions of this river are likely sufficiently rare or cryptic to avoid detection using historical, archaeological, paleontological, and modern fisheries conservation techniques. Deeper research into these sharks, and their historical biogeography is needed to better understand the relationship these large predators have to the freshwater ecosystems of the American mid-continent.
Resumen en español Se han reportado raras apariciones de tiburones toro (Carcharhinus leucas) en sistemas fluviales y otros ecosistemas de agua dulce en cinco continentes. El amplio rango geográfico de este fenómeno, las adaptaciones fisiológicas de esta especie para permitir el movimiento hacia los ríos y un registro fósil en la época del Mioceno, implican que este comportamiento tiene una larga historia. En la cuenca del Río Mississippi, sin embargo, solo dos especímenes fueron capturados en la parte superior del río durante todo el siglo XX. Los registros históricos, arqueológicos y paleontológicos a más de 500 km río arriba del delta del Mississippi son casi inexistentes. Es probable que los movimientos del tiburón toro en las porciones superiores de este río sean lo suficientemente raros o crípticos como para evitar su detección utilizando técnicas históricas, arqueológicas, paleontológicas y modernas de conservación de la pesca. Se necesita una investigación más profunda sobre estos tiburones y su biogeografía histórica para comprender mejor la relación que estos grandes depredadores tienen con los ecosistemas de agua dulce del continente americano medio.
Paraules clau: tiburón toro,
Carcharhinus leucas,
biogeografía,
Illinois,