Título del documento: Resúmenes del IV Workshop of adsorption catalysis and porous materials. Bogotá, Colombia, 16 al 18 de noviembre de 2022
Revista: Ingeniare
Autors: 1
Institucions: 1Universidad de los Andes,
2Universidad Libre,
Any:
País: Colombia
Resumen en inglés For several years now, the Porous Solids and Calorimetry Research Group of the Department of Chemistry of the Universidad de los Andes (Colombia) has been developing a series of activities in which distinguished international researchers have participated, in areas such as adsorption, catalysis and applied calorimetry. These were initially developed as seminars and became what seven years ago was called the I Conference on Adsorption and Porous Materials, which was initially planned as a national activity and which included the participation of six invited professors, including four international ones. In this sense, it was proposed to give continuity to this event thanks to the unrestricted support of the Department of Chemistry and the Faculty of Sciences of the Universidad de los Andes, in this way the II and III Workshop on Adsorption, Catalysis and Porous Material (II and III) were organized. III WACPM) whose fundamental objective continued to be to bring together professors and researchers of international prestige to share their experiences and knowledge with the participants of the event, as well as create spaces for collaboration and continuity with the existing ones.On this occasion, the IV WACPM will be held, in collaboration with the Universidad de América, Universidad de la Guajira, Universidad Libre de Barranquilla, Universidad Nacional de Colombia, and Universidad del Rosario to promote the space for formative research and a meeting between scientists, colleagues, friends and students.
Resumen en español Desde hace varios años el Grupo de Investigación en Solidos Porosos y Calorimetría del Departamento de Química de la Universidad de los Andes (Colombia), ha venido desarrollando una serie de actividades en las cuales han participado distinguidos investigadores a nivel internacional, en áreas como adsorción, catálisis y calorimetría aplicada. Éstas se desarrollaron inicialmente como seminarios y se convirtieron en lo que hace siete años se denominó I jornadas de Adsorción y Materiales porosos que se planificó inicialmente como una actividad nacional y la cual contó con la participación de seis profesores invitados, entre ellos cuatro internacionales. En este sentido se propuso dar continuidad a este evento gracias al apoyo irrestricto del Departamento de Química y la Facultad de Ciencias de la Universidad de los Andes, de esta manera se organizaron el II y III Workshop on Adsorption, Catalysis and Porous Material (II y III WACPM) cuyo objetivo fundamental continuó siendo reunir a profesores e investigadores de prestigio internacional para compartir sus experiencias y conocimientos con los participantes del evento, además crear espacios de colaboración y continuidad con las existentes.En esta ocasión, se realizará el IV WACPM, en colaboración con la Universidad de América, Universidad de la Guajira, Universidad Libre de Barranquilla, Universidad Nacional de Colombia, y Universidad del Rosario para promover el espacio de investigación formativa y un encuentro entre científicos, colegas, amigos y estudiantes.
Paraules clau: IV Workshop of adsorption catalysis and porous materials
Text complet: Texto completo (Ver PDF)