Approximation to the Poisson distribution incorporating the use of technology from the Ontosemiotic



Título del documento: Approximation to the Poisson distribution incorporating the use of technology from the Ontosemiotic
Revista: Educação Matemática Debate
Base de datos:
Número de sistema: 000571794
ISSN: 2526-6136
Autors:

Any:
Volum: 5
Número: 11
Paginació: 1-25
País: Brasil
Idioma: Portugués
Resumen en inglés This paper presents the results of the implementation of a Poisson distribution teaching design incorporating the use of Fathom software. The teaching experiment took place during three class sessions and 20 Engineering students from a Statistical Methods course at a chilean university participated. To analyze the productions of the participants, content analysis and some theoretical elements of the ontosemiotic approach were used. The results indicate that it was motivating for the participants to use the technological tool, and it allowed them to understand and reason about the main characteristics of the Poisson distribution as the final results of the questionnaire suggested.
Resumen en español En este artículo se presentan los resultados de la implementación de un diseño de enseñanza de la distribución de Poisson con apoyo del software Fathom. El experimento se desarrolló en tres etapas y consideró la participación de 20 estudiantes de Ingeniería que cursaban la asignatura de Métodos Estadísticos de una universidad chilena. Para analizar las producciones de los participantes se utilizó el análisis de contenido y algunos elementos teóricos del enfoque ontosemiótico. Los participantes se mostraron motivados al emplear la herramienta tecnológica, pues facilitó la comprensión de las principales características de la distribución de Poisson como sugieren los resultados obtenidos en el cuestionario final.
Paraules clau: Distribución de Poisson,
Experiencia de Enseñanza,
Uso de Software,
Nivel Universitario
Keyword: Distribution of Poisson,
Teaching Experiment,
Software Use,
University Level
Text complet: Texto completo (Ver PDF)