Efficiency of implementation of state policy in the field of Education on national upbringing



Título del documento: Efficiency of implementation of state policy in the field of Education on national upbringing
Revista: Conrado
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000507705
ISSN: 1990-8644
Autors: 1
1
2
3
4
5
Institucions: 1Dnipropetrovsk Regional Council, Academy of Continuing Education, Dnipró. Ucrania
2Kyiv National University of Trade and Economics, Uzhgorod Trade and Economic Institute, Úzhgorod. Ucrania
3National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Lviv Regional Institute, Leópolis. Ucrania
4Ternopil National Economic University, Ternopil. Ucrania
5Dnipropetrovsk Regional Council, Communal Institution of Higher Education, Dnipro. Ucrania
Any:
Període: Jul-Ago
Volum: 16
Número: 75
País: Cuba
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en español Los autores del artículo abordan la divulgación de las peculiaridades del funcionamiento de las instituciones educativas como organización (nivel macro teórico) y el mundo de la vida del estudiante (niveles meso y micro teóricos de reflexión filosófica y educativa) en la democratización de la educación, incluida la educación nacional, que requiere una nueva gestión. El aspecto gerencial y burocrático del funcionamiento de las instituciones educativas está estrechamente relacionado con sus tareas como organización formalizada del proceso educativo y su apoyo material, incluido el control para mejorar la eficiencia y establecer vínculos con otras instituciones educativas, lo cual es un requisito previo importante para desarrollo de la educación en democracia como gobierno inferior a otras formas. Las conclusiones enfatizan que en el mundo de la vida del instituto educativo también existe una profesionalización de los docentes, se forman culturas juveniles y mitos
Resumen en inglés The authors of the article approach the disclosure of the peculiarities of the functioning of educational institutions as an organization (macro-theoretical level) and the student's life world (meso- and micro-theoretical levels of philosophical and educational reflection) in the democratization of upbringing, including national education, which requires new management. The managerial and bureaucratic aspect of the functioning of educational institutions is closely related to their tasks as a formalized organization of the educational process and their material support, including control of improving efficiency and establishing links with other educational institutions, which is an important prerequisite for the development of education in democracy as governance inferior to other forms. The conclusions emphasize that in the life world of the educational institute there is also a professionalization of teachers, youth cultures and myths are formed
Disciplines Educación
Paraules clau: Sociología de la educación,
Sistemas educativos,
Planeación y políticas educativas,
Profesionalización docente,
Gobernanza,
Cultura,
Sociedad,
Democratización,
Educación nacional,
Políticas públicas
Keyword: Sociology of education,
Educational systems,
Educational planning and policies,
Teacher professionalization,
Governance,
Education,
Culture,
Society,
Democratization,
National upbringing,
Public policy
Text complet: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)