Journal: | Revista de la educación superior |
Database: | CLASE |
System number: | 000446043 |
ISSN: | 0185-2760 |
Authors: | Keck, Charles Stephen1 Saldívar, Antonio1 |
Institutions: | 1El Colegio de la Frontera Sur, San Cristóbal de Las Casas, Chiapas. México |
Year: | 2016 |
Season: | Abr-Jun |
Volumen: | 45 |
Number: | 178 |
Pages: | 61-78 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | Se analiza la experiencia de los egresados de un posgrado desde la idea de la desarticulación para caracterizar los componentes negativos de su trayectoria. La desarticulación sirvió para evaluar la experiencia de estudiantes de un curso innovador, dentro del marco del posgrado. El estudio concluye que es posible articular una educación epistemológica con una ontológica (Barnett, 2007) y así lograr rearticular el imaginario de los posgrados con lo que los estudiantes experimentan en la realidad. El estudio propone algunos principios que ayudan a situar al estudiante y a los docentes en el centro de la experiencia de formación en los posgrados |
English abstract | The concept of de-articulation is employed to characterise the negative components within the experience of postgraduate students. This same concept is subsequently applied as a means to evaluate an innovative course offered within the same postgraduate program. The study concludes that it is possible to articulate an epistemological and ontological education (Barnett, 2007), and thus achieve a re-articulation of the imaginary of postgraduate studies with what students experience in reality. The study proposes some principles that help to situate students and teachers at the centre of the formative experience of postgraduate studies |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Investigación educativa, Educación de posgrado, Innovación educativa, Aprendizaje, Formación |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |