Differences in allocation patterns and in the use of distributive principles emerge from children of Brazilian parents in Brazil and in the United States



Document title: Differences in allocation patterns and in the use of distributive principles emerge from children of Brazilian parents in Brazil and in the United States
Journal: Suma psicológica
Database: CLASE
System number: 000430997
ISSN: 0121-4381
Authors: 1
2
Institutions: 1Universidade Federal do Vale do Sao Francisco, Petrolina, Pernambuco. Brasil
2Universidade Federal de Pernambuco, Recife, Pernambuco. Brasil
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 22
Number: 1
Pages: 19-27
Country: Colombia
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, analítico
Spanish abstract Este estudio trató de investigar las diferencias en el modo de distribución de los recursos por parte de los niños en Brasil y Estados Unidos, y en la justificación de sus decisiones en una situación ficticia. La muestra se compuso de 178 niños de padres brasileños: 98 niños brasileños que viven en Brasil, y 80 niños americanos, poco familiarizados con la cultura brasileña. Se solicitó a los participantes que resolvieran un dilema distributivo, durante el cual los personajes con diferentes atributos personales se reunían para hacer un picnic en un parque público. Los resultados reflejaron que la mayoría de los niños prefirieron patrones de distribución de igualdad o no igualdad para repartir la comida entre los personajes del dilema. La preferencia por otros patrones de distribución tales como la equidad y la necesidad guardó relación con la edad y la nacionalidad. También se observó más concordancia en los niños que utilizaron la igualdad como justificación de sus distribuciones (es decir, distribuyeron los alimentos utilizando el sistema de reparto que se correspondía con su justificación) que en los niños que utilizaron otros tipos de justificación. Los resultados se analizan a la luz de los trabajos recientes sobre la acción de repartir y los procesos de socialización durante la infancia
English abstract This study aimed to investigate differences in the way children in Brazil and USA allocate resources and justify their decisions in a fictional situation. The sample was composed by 178 children of Brazilian parents: 98 Brazilian, living in Brazil, and 80 American children, who had low familiarity with Brazilian culture. Participants were requested to resolve a distributive dilemma during which characters with different personal attributes reunited to a picnic in a public park. The results showed that most children preferred equality or near-equality patterns of distribution to allocate the food among the characters of the dilemma. Preference for other patterns of distribution like equity and need was related to age and nationality. Also, children who used equality as justification for their distributions were more consistent (that is, they distributed the food using an allocation system who matched their justification) than children who used other types of justifications. Results are discussed in light of recent works on sharing and processes of socialization during childhood
Disciplines: Psicología
Keyword: Psicología social,
Justicia distributiva,
Niños,
Distribución,
Reparto,
Dilemas morales,
Socialización,
Cultura
Full text: Texto completo (Ver HTML)