Journal: | Omnia (Maracaibo) |
Database: | CLASE |
System number: | 000441611 |
ISSN: | 1315-8856 |
Authors: | Castro Florez, Ibeth Parra Sandoval, Hugo1 |
Institutions: | 1Universidad del Zulia, Maracaibo, Zulia. Venezuela |
Year: | 2015 |
Season: | Sep-Dic |
Volumen: | 21 |
Number: | 3 |
Pages: | 41-53 |
Country: | Venezuela |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | El presente artículo ofrece un análisis de la teoría propuesta por Angel Villarini en cuanto su percepción sobre el pensamiento, los niveles de pensamiento, el pensamiento crítico y la propuesta de una pedagogía autentica como estrategia para potencializar las habilidades de pensamiento, la construcción de conocimiento y el desarrollo de competencias. Se pretende abordar conceptualmente este referente mediante el estudio documental y el aná- lisis crítico y objetivo de su teoría |
English abstract | This paper provides an analysis of the theory proposed by Angel Villarini as their perception about thinking, levels of thinking, critical thinking and the proposal for an authentic pedagogy as a strategy to potentiate thinking skills and therefore building knowledge and skills development. It is intended to conceptually address this benchmark study by the documentary and critical and objective analysis of his theory. This allows theoretically substantiate future research and contrast it with other proposals involving these concepts |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Sistemas educativos, Construcción del conocimiento, Pensamiento crítico, Villarini, Angel |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |