Journal: | Enletawa |
Database: | CLASE |
System number: | 000440110 |
ISSN: | 2011-835X |
Authors: | Ramos Holguín, Bertha1 Quintero Calderón, Erika Moreno Novoa, Nathalia Ximena2 |
Institutions: | 1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia 2Puesta del Sol Elementary School, Bellevue, Washington. Estados Unidos de América |
Year: | 2013 |
Season: | Ene-Dic |
Number: | 6 |
Pages: | 9-20 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | Este documento reporta los resultados de un proyecto de investigación a menor escala, llevado a cabo en un colegio público en Tunja, Boyacá, Colombia. Los instrumentos que se utilizaron para recolectar información incluyeron diarios de los estudiantes, una entrevista y formatos de observación. Los resultados mostraron que la escritura en inglés de los estudiantes se desarrolló a través de seguir modelos y utilizar el cambio de código como estrategia comunicativa |
English abstract | This paper reports on the findings of a small - scale research project carried out in a public school in Tunja, Boyacá, Colombia. It aims at analyzing how students’ English writing was developed through dialogue journals. Data collection instruments included students’ journals, interviews and teachers´ observation formats. Findings revealed that students developed English writing by following models and using code switching as a communicative strategy |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Educación media y media superior, Colombia, Inglés, Enseñanza, Estrategias pedagógicas, Diarios, Escritura, Fluidez |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |