Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development



Document title: Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development
Journal: Enletawa
Database: CLASE
System number: 000440110
ISSN: 2011-835X
Authors: 1

2
Institutions: 1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
2Puesta del Sol Elementary School, Bellevue, Washington. Estados Unidos de América
Year:
Season: Ene-Dic
Number: 6
Pages: 9-20
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Este documento reporta los resultados de un proyecto de investigación a menor escala, llevado a cabo en un colegio público en Tunja, Boyacá, Colombia. Los instrumentos que se utilizaron para recolectar información incluyeron diarios de los estudiantes, una entrevista y formatos de observación. Los resultados mostraron que la escritura en inglés de los estudiantes se desarrolló a través de seguir modelos y utilizar el cambio de código como estrategia comunicativa
English abstract This paper reports on the findings of a small - scale research project carried out in a public school in Tunja, Boyacá, Colombia. It aims at analyzing how students’ English writing was developed through dialogue journals. Data collection instruments included students’ journals, interviews and teachers´ observation formats. Findings revealed that students developed English writing by following models and using code switching as a communicative strategy
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Educación media y media superior,
Colombia,
Inglés,
Enseñanza,
Estrategias pedagógicas,
Diarios,
Escritura,
Fluidez
Full text: Texto completo (Ver HTML)