Enletawa (20 documentos)


1.- Exploring critical literacy skills in a literature and culture class
Esteban Nuñez, María Teresa1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 23- 40]
2.- Fostering reflection in the EFL classroom
Mesa Solano, Viviana1; León Posada, Geidy Yohana
1Servicio Nacional de Aprendizaje, Bogotá. Colombia; 2Institución Educativa Técnica "Plinio Mendoza Neira", Toca, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 41-54]
3.- “I could not cope with english, so i chose french” hearing students’ voices when they are learning a foreign language
Ramírez Saavedra, Karen Eliana1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 87- 100]
4.- Identity: Socio-Political, Sociological, Humanistic and Poststructuralist Perspectives
Salamanca González, Fredy Orlando1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 129-144]
5.- La McDonaldización, el currículo y la formación de docentes
Granados Beltrán, Carlo Erwin1
1Institución Universitaria Colombo Americana, Bogotá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 101- 114]
6.- Language learning strategies: a study of learners perceptions
Murcia Sarmiento, María Angélica
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 55- 76]
7.- Post Method Pedagogy as an Alternative to Autonomous and Well Oriented Teaching Practices
Arias Coronado, Blanca Bernarda
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 145-158]
8.- Refining speaking and listening skills using podcasts
Prada Hernández, Victor Felipe1
1Fundación Universitaria Juan de Castellanos, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 9-22]
9.- Rethinking the Intersection Between Technology, Digital Literacies and Language Ecologies
Mora, Raúl Alberto1
1Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Antioquia. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 115-128]
10.- The two fold role of pre-service teachers: their perceptions towards bilingualism in their future practices
Chacón Vargas, Leidy Marcela1; Prada Ramírez, Luz Helena2
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia; 2Universidad Santo Tomás, Bogotá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2014 Num. 7 Ene-Dic, Pag. 77-86]
11.- Cooperative Learning: Another Way to Learn Together
D'olivares Durán, Nelson1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 59-72]
12.- Developing Intercultural Dimensions through the Design of Curricular Units Based on the Ganag Model
Cubides Torres, Nidia Marcela1; Rodríguez Buitrago, Laura Victoria1
1Fundación Universitaria Juan de Castellanos, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 21-36]
13.- Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development
Ramos Holguín, Bertha1; Quintero Calderón, Erika; Moreno Novoa, Nathalia Ximena2
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia; 2Puesta del Sol Elementary School, Bellevue, Washington. Estados Unidos de América
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 9-20]
14.- EFL Students’ Perceptions about their English Language Learning and its Uses for Specific Purposes at International Languages Institute at Uptc Duitama Branch
Puerto Zabala, Paola Yesenia1; Reyes Vargas, Rosalba1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Instituto Internacional de Idiomas, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 49-58]
15.- Exploring First Graders Language Awareness
Fagua Fagua, Liliana María1; Parra Rodríguez, Angélica1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 37-48]
16.- Incorporating Critical Pedagogy in the EFL Classroom
Dueñas Macías, Fredy Alonso1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Instituto Internacional de Idiomas, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 83-94]
17.- La muerte de las lenguas: hacia unas consideraciones generales
Corredor Tapias, Joselyn1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Escuela de Idiomas, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 113-124]
18.- L’intégration du Français Familier en Cours de Français Langue Etrangère
Díaz Benavides, Diana1; Philippe, Nicolas
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 73-82]
19.- Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
Quintero Polo, Alvaro Hernán
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 95-104]
20.- Pedagogical and Research Projects: A Path to Empower Prospective Teachers to Face their Challenges
Barón Pereira, Nancy1; Rojas Espitia, Sonia
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Escuela de Idiomas, Tunja, Boyacá. Colombia
[Enletawa, Colombia, 2013 Num. 6 Ene-Dic, Pag. 105-112]